سامسونگ ماژول‌های حافظه LPCAMM را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ ماژول‌های حافظه LPCAMM را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ ماژول‌های حافظه LPCAMM را معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ ماژول‌های حافظه LPCAMM را معرفی کرد

افشین نوری
۴ مهر ۱۴۰۲ - 12:17
سامسونگ

سامسونگ از ماژول‌های حافظه جدید LPCAMM رونمایی کرد. سرعت این ماژول‌ها به ۷.۵ گیگابیت در ثانیه می‌رسد و دارای مصرف انرژی پایین در یک فرم فکتور کوچک هستند.

سامسونگ از استاندارد CAMM در ساخت این ماژول‌ها استفاده کرده است و آن‌ها را با عنوان LPCAMM (ماژول حافظه کامپکت کم مصرف) ارائه کرده که دارای حافظه LPDDR5x هستند.

سامسونگ در واقع اولین ماژول حافظه کامپکت کم مصرف خود را توسعه داده است و انتظار می‌رود این ماژول‌ها بازار حافظه‌های DRAM برای لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها را متحول کنند. سرعت این ماژول‌ها به ۷.۵ گیگابیت در ثانیه می‌رسد.

کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها معمولا از حافظه‌های LPDDR DRAM یا So-DIMM استفاده می‌کنند. حافظه‌های LPDDR علیرم اینکه جمع و جور هستند اما تعویض آن برای تعمیر یا ارتقا دشوار است. از طرف دیگر، حافظه‌های So-DIMM با وجود اینکه به راحتی جدا می‌شوند، اما محدودیت‌هایی در عملکرد دارند.

LPCAMM توانسته ضعف‌های LPDDR و So-DIMM را جبران کند و به عنوان یک ماژول جداشدنی، انعطاف پذیری بیشتری برای تولیدکنندگان کامپیوتر و لپ‌تاپ به ارمغان بیاورد. این حافظه در مقایسه با So-DIMM تا ۶۰ درصد فضای کمتری روی مادربرد اشغال می‌کند و همچنین عملکرد را تا ۵۰ درصد و کارایی را تا ۷۰ درصد بهبود می‌بخشد.

معاون فناوری حافظه اینتل گفته است: «مصرف انرژی پایین و قابلیت تعمیرپذیری بالای LPCAMM، این فرم فکتور جدید را تبدیل به یک تغییردهنده بازی در بازار کامپیوتر می‌کند. ما بسیار هیجان زده هستیم که بخشی از استاندارد جدید حافظه هستیم و امیدوارم که حافظه‌های LPCAMM مسیر را برای پذیرش نوآوری‌های جدید هموار کنند.

معاون اجرایی حافظه سامسونگ نیز گفته است: «با توجه به تقاضای بالا برای حافظه‌های با عملکرد بالا، مصرف انرژی پایین و انعطاف پذیری در تولید، انتظار می‌رود که LPCAMM در رایانه‌های شخصی، لپ تاپ‌ها و دیتاسنترها مورد استفاده قرار بگیرد. سامسونگ خود را متعهد به ارائه راهکارهای نوآورانه LPCAMM و همکاری نزدیک با صنعت برای توسعه آن می‌داند.»

LPCAMM قرار است امسال به صورت آزمایشی عرضه شود و عرضه رسمی آن از سال ۲۰۲۴ شروع خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید