گزارش: مودم های اپل سه سال عقب تر از کوالکام هستند - تکفارس 
گزارش: مودم های اپل سه سال عقب تر از کوالکام هستند - تکفارس 
گزارش: مودم های اپل سه سال عقب تر از کوالکام هستند - تکفارس 

گزارش: مودم های اپل سه سال عقب تر از کوالکام هستند

افشین نوری
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - 18:22
اپل

به گزارش وال استریت ژورنال، برنامه اپل برای ساخت مودم اختصاصی خودش، علیرغم سال‌ها سرمایه گذاری میلیارد دلاری، با مشکل مواجه شده است. طبق این گزارش، اپل یک میلیارد دلار برای خرید واحد مودم موبایلی اینتل در سال ۲۰۱۹ هزینه کرد تا حدود ۷.۲ میلیارد دلار در مودم های کوالکام صرفه جویی کند.

هدف برنامه مودم اپل که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، کاهش وابستگی به کوالکام بود. با این حال، طبق گزارش وال استریت ژورنال، مشکلات فنی، ضعف مدیریت و در نظر نگرفتن پیچیدگی‌های کار باعث شکست پروژه شده است. بنابراین، اپل همچنان مجبور است به همکاری خود با کوالکام ادامه دهد.

وال استریت ژورنال گفته است که این برنامه به دستور مستقیم تیم کوک برای طراحی یک مودم اختصاصی آغاز شد و هزاران مهندس استخدام شدند تا آن را با نام Project Sinope توسعه دهند. با این‌حال، مشکلاتی مانند صعف عملکرد و داغ شدن بیش از حد به وجود آمده‌اند.

مشکلات مدیریتی پروژه نیز ظاهرا بسیار زیاد بوده است. تیم‌های توسعه در مناطق مختلفی در آمریکا وسایر کشورها پراکنده بودند و بدون رهبری واحد عمل می‌کردند. طبق گزارش WSJ، این عدم مدیریت واحد منجر به شکست پروژه شده است.

علیرغم این مشکلات، ظاهرا اپل پروژه مودم خود را کنار نخواهد گذاشت. گفته می‌شود این شرکت تا اواخر سال ۲۰۲۵ مودم خودش را معرفی خواهد کرد.

منبع: tomshardware

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید