شایعه: اپل تولید لوازم جانبی سیلیکونی از جمله کیس آیفون و بند اپل واچ را متوقف می کند - تکفارس 
شایعه: اپل تولید لوازم جانبی سیلیکونی از جمله کیس آیفون و بند اپل واچ را متوقف می کند - تکفارس 
شایعه: اپل تولید لوازم جانبی سیلیکونی از جمله کیس آیفون و بند اپل واچ را متوقف می کند - تکفارس 

شایعه: اپل تولید لوازم جانبی سیلیکونی از جمله کیس آیفون و بند اپل واچ را متوقف می کند

افشین نوری
۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - 09:50
اپل

در حالیکه کمتر از ۴۸ ساعت تا رویداد Wonderlust اپل باقی مانده است، امروز در شایعه جدیدی ادعا شده است که اپل قصد دارد تولید لوازم جانبی سیلیکونی را متوقف کند.

طبق اطلاعات امروز، ظاهرا این اتفاق به‌صورت تدریجی خواهد افتاد و قرار است مدل های موجود با گزینه‌های رنگی جدید تولید نشوند.

ظاهرا هدف اپل از این کار کمک به پایداری محیط زیست است. گزارش امروز گفته است که اپل می‌خواهد لوازم جانبی سیلیکونی را با مواد سازگار با محیط زیست جایگزین کند.

اپل در حال حاضر دارای لوازم جانبی متعددی است که از لاستیک سیلیکونی و فلورالاستومر ساخته شده‌اند. این لوازم شامل کیس‌های آیفون، بندهای اپل واچ، وسایل جانبی ایرتگز و موارد دیگر می‌شود.

از آنجائیکه اپل از لاستیک و فلوئوروالاستومر در محبوب‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌های اپل واچ استفاده می‌کند بنابراین این شرکت سعی خواهد کرد تا جایگزین کردن آن‌ها را به صورت تدریجی انجام دهد.

انتظار می رود اپل برای کیس‌های سری آیفون ۱۵ از ماده جدیدی به نام FineWoven استفاده کند. همچنین شایعه شده است که امسال بندهای اپل واچ دارای طراحی گیره مغناطیسی خواهد بود و از همان مواد مورداستفاده در کیس‌های FineWoven ساخته خواهند شد. ظاهرا قیمت این بندها ۹۹ دلار خواهد بود.

اپل همچنین در حال توسعه مودم ۵G اختصاصی خود است و هنوز آیفونی با این مودم ارائه نکرده است. این شرکت در حال حاضر از مودم‌های کوالکام استفاده می‌کند و مینگ چی کو، تحلیلگر سرشناس گفته است اپل تا دو سال دیگر همچنان متکی به کوالکلم خواهد بود، اما از سال ۲۰۲۵ از مودم‌های ۵G خود بهره خواهد برد.

بنابراین سری آیفون ۱۵ و آیفون ۱۶ سال کماکان از مودم‌های ۵G کوالکام استفاده خواهند کرد و احتمالا آیفون ۱۷ اولین آیفونی خواهد بود که از مودم ۵G اپل استفاده خواهد کرد. البته گفته می‌شود آیفون SE 4 هم تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده و از مودم ۵G اپل استفاده خواهد کرد.

هنو اطلاعات زیادی از مودم ۵G اپل در دسترس نیست، بنابراین ما نمی‌دانیم که چه نوع قابلیت‌هایی در آن ارائه خواهد شد و چه مزایایی نسبت به مودم کوالکام خواهد داشت.

اپل همچنین قصد دارد از تراشه بی‌سیم خود برای اتصال بلوتوث و وای‌فای در آیفون‌ها استفاده کند و اولین آیفونی که از آن بهره خواهد برد در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید