گزارش: مسیر طوفان ایدالیا بی سابقه و خطرناک است - تکفارس 
گزارش: مسیر طوفان ایدالیا بی سابقه و خطرناک است - تکفارس 
گزارش: مسیر طوفان ایدالیا بی سابقه و خطرناک است - تکفارس 

گزارش: مسیر طوفان ایدالیا بی سابقه و خطرناک است

افشین نوری
۸ شهریور ۱۴۰۲ - 10:52
طوفان ایدالیا

طوفان ایدالیا به‌سرعت در حال پیشرفت است و به نظر می‌رسد ساکنان فلوریدا با یک طوفان بی‌سابقه مواجه خواهند شد.

گفته می‌شود این طوفان به یک طوفان قدرتمند تبدیل خواهد شد و قبل از اینکه صبح چهارشنبه به خشکی برسد، شدت آن به رده ۳ (بادهای بیش از ۱۱۱ مایل در ساعت) خواهد رسید. این طوفان در حال نزدیک شدن به منطقه Big Bend فلوریدا است و نکته جالب اینکه در این منطقه هرگز طوفان بزرگی با رده ۳ یا بالاتر اتفاق نیفتاده است.

اداره هواشناسی ملی آمریکا در توییتی نوشته است: «طوفان ایدالیا احتمالا یک طوفان شدید برای بسیاری از منطقه Big Bend فلوریداخواهد بود. طبق سوابق تاریخی تاکنون هیچ طوفان بزرگی در خلیج آپالاچی رخ نداده است.»

خبر بدتر اینکه، این منطقه در برابر طوفان‌های شدید کاملا آسیب‌پذیر است و آب اقیانوس ممکن است به ساحل آن وارد شود. شدت گرفتن طوفان ایدالیا ظاهرا به خاطر دمای عمیق اقیانوس‌ها و همچنین نبود بادهای مخالف است.

اداره هواشناسی آمریکا احتمال بارش شدید باران و وقوع گردباد را پیش بینی کرده است و گفته است که مردم از راهنمایی‌های مقامات محلی تبعیت کنید و خطر سیل را جدی بگیرید.

ناسا نیز امروز ویدیویی منتشر کرد که حرکت طوفان فرانکلین به سمت ساحل شرقی ایالات متحده را نشان می‌دهد. این ویدیو روز سه‌شنبه توسط ایستگاه فضایی بین‌المللی در ارتفاع ۲۶۰ مایلی از زمین ضبط شده است.

ویدیوی منتشرشده با تصویری از چشم طوفان فرانکلین شروع می‌شود و سپس با چرخش دوربین، قسمتی از سیاره‌ی زمین و بخش‌های آبی آن نیز به نمایش در می‌آید. بر اساس گزارش ناسا، طوفان فرانکلین در زمان ضبط ویدیو در بالای اقیانوس اطلس با سرعت ۱۳۰ مایل بر ساعت در حال حرکت بوده است.

فرانکلین اولین طوفانی نیست که حرکت آن توسط دوربین‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت می‌شود و این ایستگاه در سال‌های اخیر تصاویری از طوفان‌های ایان (Ian)، جنویو (Genevieve) و لورا (Laura) را نیز ثبت و منتشر کرده بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید