ایکس پنگ شرکت ترابری DiDi را خریداری کرد - تکفارس 
ایکس پنگ شرکت ترابری DiDi را خریداری کرد - تکفارس 

ایکس پنگ شرکت ترابری DiDi را خریداری کرد

مهدی حلوائی
۶ شهریور ۱۴۰۲ - 08:26
ایکس پنگ

کمپانی خودروسازی چینی ایکس پنگ (Xpeng) شرکت ترابری دی‌دی (DiDi) را با مبلغ ۷۴۴ میلیون دلار خریداری کرد تا لیست شرکت‌های تحت مالکیت خود را گسترش دهد. این خبر امروز توسط شرکت دی‌دی تایید شد.

مطالب مرتبط:

قرار است دی‌دی از این پس به عنوان زیرگروه ایکس پنگ با نام مونا (Mona) به فعالیت بپردازد. همکاری این دو شرکت همچنین بخش‌های بازاریابی، سرویس‌های بیمه‌ی اقتصادی، شارژ خودروها و گسترش در سطح جهانی را نیز شامل خواهد شد. خرید شرکت دی‌دی توسط ایکس پنگ در حالی انجام می‌شود که فولکس‌واگن نیز مدتی پیش برای استفاده از فناوری دستیار راننده‌ی ADAS مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار را در ایکس پنگ سرمایه‌گذاری کرده بود.

ایکس پنگ

علی‌رغم سرمایه‌گذاری شدید در بخش تحقیق و توسعه، سهم ایکس پنگ از بازار خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۲ بسیار کم بوده (۲.۱ درصد) و انتظار می‌رود که خرید شرکت دی‌دی به این کمپانی برای فروش بیشتر خودروهای برقی کمک کند. دی‌دی تا پایان سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ تعداد ۵۸۷ میلیون کاربر فعال را ثبت کرد و با توجه به خرید استارت‌آپ برزیلی ۹۹ توسط این شرکت در سال ۲۰۱۸، نام آن در آمریکای جنوبی نیز به خوبی شناخته شده است.

دی‌دی همانند اوبر موفق شده تا با شرکت‌های خودروسازی بزرگی همچون ولوو همکاری کند و فناوری خودران خود را برای استفاده در تاکسی‌های رباتی آن‌ها ارائه دهد. با این وجود، ادغام این شرکت با ایکس پنگ به معنای اتمام برنامه‌های آن برای ساخت خودروهای اختصاصی خواهد بود.

در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که آیا ایکس پنگ از فناوری خودران دی‌دی در خودروهای خود استفاده می‌کند یا خیر چرا که این کمپانی از نظر سرمایه‌گذاری روی سیستم‌های خودران در چین حرف اول را زده و صاحب یک تیم تولید خودروهای خودران نیز می‌باشد. با این حال، بدون شک تجربه‌ی شرکت دی‌دی در ساخت فناوری خودران برای خودروها در آینده به کمک ایکس پنگ خواهد آمد.

منبع: TechCrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید