ادعای توییتر مبنی بر داشتن ۹۹ درصد محتوای سالم مورد تمسخر قرار گرفت - تکفارس 
ادعای توییتر مبنی بر داشتن ۹۹ درصد محتوای سالم مورد تمسخر قرار گرفت - تکفارس 
ادعای توییتر مبنی بر داشتن ۹۹ درصد محتوای سالم مورد تمسخر قرار گرفت - تکفارس 

ادعای توییتر مبنی بر داشتن ۹۹ درصد محتوای سالم مورد تمسخر قرار گرفت

افشین نوری
۲ مرداد ۱۴۰۲ - 10:34
توییتر

شاید به‌سختی بتوان باور کرد که ۹۹.۹۹ درصد از محتوای منتشر شده در توییتر “سالم” باشند، اما توییتر این ادعا را در پاسخ به مقاله‌ای که گفته بود مطالب ناسالم و مضر در توییتر افزایش یافته بیان کرده است.

بلومبرگ مقاله‌ای با عنوان «افزایش محتوای مضر توییتر تبدیل به مانع بزرگی برای بازگشت تبلیغ‌کنندگان به این پلتفرم شده ست» به مشکلات توییتر بعد از روی کار آمدن ماسک پرداخته است. ماسک بعد از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر بسیاری از کارمندان آن اخراج کرده که تعدادی از آن‌ها شامل افرادی می‌شدند که مسئولیت تعدیل پست‌ها را داشتند. از طرفی، کاربرانی که قبلا که به خاطر نقض سیاست‌های توییتر مسدود شده بودند، با دستور ماسک دوباره به توییتر بازگشتند. بلومبرگ ادعا کرده که این تغییرات منجر به افزایش انتشار مطالب نفرت‌پراکن و خشونت‌آمیز در توییتر شده است.

در واکنش به این مقاله، حساب کاربری توییتر ادعای بلومبرگ مبنی بر افزایش محتواهای ناسالم در توییتر را رد کرده و گفته است که ۹۹.۹۹ درصد پست‌های منتشرشده در توییتر سالم هستند.

این توییت با تمسخر زیادی از سوی کاربران مواجه شد و حتی Alexandria Ocasio-Cortez، نماینده دموکرات نیویورک، از آن انتقاد کرده و گفته است که «من هرگز مثل الان آزار و اذیت را در توییتر تجربه نکرده بودم و کاربران حالا با پرداخت ۸ دلار در ماه می‌توانند آزار و اذیت‌هایشان را بیشتر در معرض عموم قرار دهند.»

اخیرا یک گزارش نشان می‌داد که درآمدهای تبلیغاتی توییتر در آمریکا از اول آوریل تا اول می ۲۰۲۳ حدود ۸۸ میلیون دلار بوده که ۵۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. ماسک گفته است که نیمی از تبلیغات این شرکت به خاطر فشار زیاد تبلیغ‌کنندگان در اروپا و آمریکای شمالی از بین رفته است.

ایلان ماسک اعلام کرده که نام توییتر را به X تغییر می‌دهد و نماد پرنده آبی را حذف خواهد کرد. اعلام این خبر باعث بحث‌های زیادی شده است، اما لیندا یاکارینو مدیرعامل جدید توییتر فاش کرده که X در آینده امکان تعامل نامحدود از طریق صوتی، تصویری، پیام‌رسانی و پرداخت را فراهم خواهد کرد. او گفت که این پلتفرم با هوش مصنوعی تقویت خواهد شد.

ماسک روز شنبه در توییتر خود گفت که به زودی با برند توییتر و نماد پرنده آبی خداحافظی خواهیم کرد و آدرس x.com به جای twitter.com کاربران را به این شبکه اجتماعی هدایت خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید