ایلان ماسک می گوید کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی توییتر باعث جریان نقدینگی منفی می شود - تکفارس 
ایلان ماسک می گوید کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی توییتر باعث جریان نقدینگی منفی می شود - تکفارس 
ایلان ماسک می گوید کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی توییتر باعث جریان نقدینگی منفی می شود - تکفارس 

ایلان ماسک می گوید کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی توییتر باعث جریان نقدینگی منفی می شود

افشین نوری
۲۵ تیر ۱۴۰۲ - 09:31
توییتر ایلان ماسک

ایلان ماسک به عنوان مالک توییتر با شرایط بدی روبروست و در حالیکه سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد دلاری او روی توییتر هنوز به نتیجه نرسیده است شرکت متا اقدام به معرفی اپلیکیشن تردز به عنوان رقیب توییتر کرد. تردز به خاطر یکپارچگی با اینستاگرام از مزیت بزرگی برخوردار است. اینستاگرام بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و تعداد زیادی از آن‌ها به سراغ تردز رفته‌اند.

ماسک امروز در یک توییت خبرهای بد دیگری نیز منتشر کرد. او گفته است: «ما همچنان دارای جریان نقدینگی منفی هستیم که دلیل اصلی آن کاهش ۵۰ درصدی درآمدهای تبلیغاتی و بدهی‌های سنگین است. ما قبل از هر کاری باید به جریان نقدی مثبت برسیم.» جریان نقدی منفی به معنای آن است که پول نقد بیشتری از کسب‌وکار خارج شود.

ایلان ماسک

این خبر ممکن است برای تبلیغ‌کنندگان توییتر خبر خوبی نباشد. به نظر می‌رسد تغییراتی که ماسک در توییتر ایجاد کرده به ضرر این شرکت تمام شده است. ماسک اخیرا تعداد توییت‌هایی که کاربران می‌توانند در طول یک روز بخوانند محدود کرد که این موضوع باعث نارضایتی کاربران شد. این بی‌ثباتی‌ها مسلما باعث عقب‌نشینی تبلیغ‌کنندگان می‌شود. البته ماسک در ماه آوریل گفته بود که تبلیغ‌کنندگان در حال بازگشت به توییتر هستند و جریان نقدینگی توییتر به زودی مثبت می‌شود. اما ما می‌بینیم که این اتفاق هنوز نیفتاده است.

طبق گزارش Sensor Tower، درآمد تبلیغاتی توییتر در دو ماهه اول سال جاری میلادی با کاهش ۸۹ درصدی به ۷.۶ میلیون دلار رسید. این رقم در مقایسه با ۷۱ میلیون دلاری که ده تبلیغ کننده برتر توییتر از ماه سپتامبر تا اکتبر سال گذشته میلادی، یعنی قبل از خرید توییتر توسط ماسک، برای تبلیغات خرج کرده بودند عدد بسیار کمی است.

ایلان ماسک همچنین چند ماه پیش اعلام کرده بود که کاربران توییتر می‌توانند از طریق تبلیغات در این پلتفرم به درآمدزایی برسند و حالا قرار است این وعده در طی ۷۲ ساعت آینده عملی شود.

برنامه‌ی اشتراک درآمد توییتر تنها شامل حال مشترکین توییتر بلو خواهد شد و قرار است در آن مبلغی بین چند هزار دلار تا حدود ۴۰ هزار دلار به خالقان محتوای پرطرفدار پرداخت شود. توییتر اعلام کرده که این برنامه تا اواخر ماه در دسترس سایر تولیدکنندگان محتوا نیز قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که توییتر درآمد حاصل از بخش تبلیغات را چگونه با کاربران به اشتراک خواهد گذاشت و یا چند درصد از این درآمد را به خود اختصاص خواهد داد اما خالقان محتوا برای قرارگرفتن در لیست افراد واجد شرایط باید در طی سه ماه گذشته دست کم توییتی با ۵ میلیون بازدید را داشته باشند. به‌گفته‌ی ماسک، مبلغ پرداختی به این افراد از ماه فوریه به بعد محاسبه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید