با معرفی متا تردز ترافیک توییتر کاهش چشمگیری یافته است - تکفارس 
با معرفی متا تردز ترافیک توییتر کاهش چشمگیری یافته است - تکفارس 
با معرفی متا تردز ترافیک توییتر کاهش چشمگیری یافته است - تکفارس 

با معرفی متا تردز ترافیک توییتر کاهش چشمگیری یافته است

افشین نوری
۲۱ تیر ۱۴۰۲ - 12:30
توییتر

وال استریت ژورنال گزارش داده است که طبق داده‌هاب موجود تعداد کاربران تردز متا از مرز ۱۰۰ میلیون نفر در پنج روز اول عبور کرده است و ین موضوع احتمالا باعث کاهش ترافیک توییتر شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که متیو پرنس مدیرعامل کلودفلر با انتشار یک نمودار نشان داده بود که از ژانویه امسال، ترافیک توییتر در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها در حال کاهش است.

همچنین شرکت آنالیز وب SimilarWeb گزارش داده است که طی دو روز اول عرضه تردز، ترافیک توییتر در مقایسه با دو روز مشابه در هفته قبل، ۵ درصد کاهش یافته است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است.

با افزایش کاربران تردز، ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، مدیران عامل توییتر، معیار جدیدی برای میزان تعامل کاربران به اشتراک گذاشته‌اند که کمی دلگرم‌کننده‌تر از گزارش‌های ترافیکی فوق است.

ماسک در صفحه خود نوشته است که مجموع ثانیه‌های استفاده کاربران توییتر از صفحه نمایش گوشی طبق گزارش‌های iOS و اندروید یک رکورد زده است.

هرچند بسیاری از کاربران توییتر در مورد معنی‌دار بودن معیار جدید توییتر بحث دارند- اما حساب T(w)itter Daily توضیح داده است که چرا معیار قبلی ردیابی کاربران ماهانه فعال روزانه توییتر (mDAU) حذف شده است.

T(w)itter Daily گفته است ک معیار قدیمی mDAU شامل ربات‌ها و کاربرانی می شود که نوتیفیکیشن توییتر را روی گوشی خود دریافت می‌کنند اما ممکن است اپلیکیشن را باز نکرده باشند.

به گفته T(w)itter Daily در معیار جدید این مشکل وجود ندارد و از طرفی در معیار جدید برخلاف برخی ادعاها امکان ردیابی مدت زمان استفاده کاربران توییتر از این اپلیکیشن در iOS و اندروید وجود دارد.

البته ماسک به یادداشت T(w)itter Daily پاسخ داده و گفته است که افراد همچنان می‌توانند معیار جدید را از طریق گوشی‌های زیاد دستکاری کنند اما این کار ۱۰۰ برابر هزینه‌برتر از ربات‌ها خواهد بود.

به گزارش CNN تردز به سرعت در حال رشد است و هر دو وب‌سایت SimilarWeb و کلودفلر به CNN گفته‌اند که به نظر می‌رسد روند نزولی ترافیک توییتر با شروع‌به‌کار تردز تسریع شده است. به همین خاطر به نظر می رسد که توییت‌های ماسک و یاکارینو درباره معیار جدید، تلاشی برای اطمینان بخشیدن به تبلیغ‌کنندگان از افزایش تعامل کاربران با توییتر است.

منبع: Arstechnica

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید