تعداد کاربران تردز از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران تردز از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران تردز از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 

تعداد کاربران تردز از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشت

افشین نوری
۱۷ تیر ۱۴۰۲ - 08:28
تردز

ظاهرا تنها چیزی که برای رشد یک پلتفرم جدید لازم است این است که رقبای آن پلتفرم تصمیمات اشتباه بگیرند. این همان اتفاقی است که در مورد تردز متا و توییتر ایلان ماسک رخ داده است.

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا امروز اعلام کرد که تعداد کاربران تردز از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشته است. این تعداد کاربر تنها در عرض چند روز واقعا فوق‌العاده است که به لطف یکپارچکی این پلتفرم با اینستاگرام حاصل شده است. این اتفاق مسلما یک شکست برای توییتر است و تصمیم اخیر ماسک در ایجاد محدودیت برای کاربران توییتر باعث مهاجرت آن‌ها به تردز شده است.

تردز هرچند یک اپلیکیشن مستقل است اما از قابلیت یکپارچه‌سازی حساب اینستاگرام استفاده می‌کند تا کاربران به راحتی بتوانند اکانت‌هایی که در اینستاگرام دنبال می‌کنند پیدا و دنبال کنند. این اپلیکیشن از از همان اطلاعات ورود اینستاگرام استفاده می‌کند.

تردز بسیار شبیه به توییتر است و مثل توییتر دارای یک فید برای مشاهده پست‌هایی است که کاربران منتشر کرده‌اند. گزینه‌های دیگری مثل لایک، کامنت، پست مجدد و اشتراک گذاری نیز در آن وجود دارند و رابط کاربری این برنامه شامل رشته‌های جمع‌شونده است تا از طولانی شدن فید جلوگیری کند.

تردز همچنین قابلیت یکپارچه سازی با Fediverse خواهد داشت که به کاربران اجازه خواهد داد تا حساب‌ها و فالوورها را از اپلیکیشن‌هایی که از ActivityPub به عنوان پروتکل غیرمتمرکز شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کنند وارد کنند. یکی این اپلیکیشن‌ها شامل Mastodon می‌شود که هم‌اکنون جزو جایگزین‌های محبوب توییتر محسوب می‌شود.

ایلان ماسک به‌تازگی تعداد توییت‌هایی که هر کاربر در طول روز می‌تواند ببیند محدود به ۶۰۰ توییت کرد که این موضوع باعث نارضایتی کاربران شد. ماسک در توجیه آن گفت که این اقدام را برای مقابله با دیتا اسکرپینگ انجام می‌دهد. اما همین اقدام کافی بود تا بسیاری از کاربران به دنبال یک جایگزین برای توییتر بگردند و حالا تردز تبدیل به مقصد جایگزین آنها شده است.

در همین راستا، ایلان ماسک متا را تهدید به شکایت کرده و گفته است که این شرکت قوانین ایالتی و فدرال را نقض کرده است. ماسک ادعا کرده که متا کارمندان سابق توییتر را برای ایجاد پلتفرم تردز به خدمت گرفته است.

به نظر می‌رسد ما با جنگ میلیاردرها روبرو هستیم و باید ببینیم که دعوای آن‌ها به کجا ختم می‌شود. توییتر در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۷۰ میلیون کاربر داشت، بنابراین تردز هنوز راه طولانی در پیش دارد تا تبدیل به خطر جدی برای توییتر شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید