زمان معرفی تراشه M3 پرو اپل فاش شد - تکفارس 
زمان معرفی تراشه M3 پرو اپل فاش شد - تکفارس 
زمان معرفی تراشه M3 پرو اپل فاش شد - تکفارس 

زمان معرفی تراشه M3 پرو اپل فاش شد

افشین نوری
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 07:31
تراشه M3

اپل ظاهرا روی تراشه‌های M3 و M3 پرو کار می‌کند و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره آن‌ها فاش شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طبق اطلاعاتی که مارک گورمان تحلیلگر مطرح بلومبرگ منتشر کرده است، M3 پرو امسال معرفی نخواهد شد و از طرفی هم معرفی تراشه M3 تا اواخر امسال به تاخیر خواهد افتاد. این به معنای آن است که اولین تراشه ۳ نانومتری اپل در سال ۲۰۲۳ تراشه A17 بایونیک خواهد بود. این تراشه فقط در گوشی‌ها آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده خواهد شد.

اما مارک گورمان درباره مشخصات M3 گفته است که اپل در حال تست نسخه ۱۲ هسته‌ای این پردازنده با ۱۸ هسته گرافیکی و ۳۶ گیگابایت حافظه داخلی است. به گفته گورمان، ۶ هسته پردازشی این تراشه از نوع عملکردی و ۶ هسته آن از نوع کم‌مصرف خواهد بود.

تراشه M3

در مقابل، تراشه M3 پرو که انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شود، دارای تعداد هسته‌های عملکردی یکسان با M2 پرو خواهد بود ولی تعداد هسته‌های کم‌مصرف بیشتری خواهد داشت. این به معنای آن است که اپل قصد دارد در این پردازنده تمرکز خود را روی کاهش مصرف باتری بگذارد. بنابراین انتظار می‌رود که لپ‌تاپ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی نسل بعدی اپل علاوه بر عملکرد بالا به خاطر استفاده از یک تراشه ۳ نانومتری، داری مصرف انرژی بسیار پایینی نیز باشند.

نسخه پایه تراشه M3 پرو در مجموع ۱۲ هسته پردازشی خواهد داشت که کمی بیشتر از ۱۰ هسته M2 پرو خواهد بود و این نسخه احتمالا نسخه در آیپد پرو ۱۴.۱ اینچی اپل نیز استفاده خواهد شد. البته اپل ممکن است مثل M2 پرو، نسخه‌های بالاتری برای M3 پرو عرضه کند که تعداد هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتری داشته باشند، اما هنوز اطلاعاتی از آن‌ها در دست نیست.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل امسال چه پردازنده‌های جدیدی معرفی می‌کند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید