اپل احتمالاً در آیفون ۱۵ پرو از دکمه های لمسی استفاده نخواهد کرد - تکفارس 
اپل احتمالاً در آیفون ۱۵ پرو از دکمه های لمسی استفاده نخواهد کرد - تکفارس 
اپل احتمالاً در آیفون ۱۵ پرو از دکمه های لمسی استفاده نخواهد کرد - تکفارس 

اپل احتمالاً در آیفون ۱۵ پرو از دکمه های لمسی استفاده نخواهد کرد

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:33
آیفون ۱۵ پرو

در حالیکه چند ماه تا معرفی سری آیفون ۱۵ پرو باقی مانده است شایعات زیادی درباره آن‌ها وجود دارد و حالا اطلاعات جدیدی از طرف یکی از تامین‌کنندگان اپل منتشر شده است که برخلاف شایعات قبلی است.

شرکت Cirrus Logic به عنوان یکی از تامین کنندگان چیپ‌های سیگنال ترکیبی که شامل درایورهای لمسی برای موتور Taptic Engine می‌شود چند ماه اعلام کرده بود که یک مشتری استراتژیک برای چیپ‌های خود پیدا کرده است که در سال ۲۰۲۳ گوشی‌هایی با این محصول ارائه خواهد کرد. از آنجائیکه اپل یک از مشتریان اصلی Cirrus Logic در سال ۲۰۲۲ با سهم ۷۹ درصدی از کل درآمدهای این شرکت بود حدس زده می‌شد که اپل برای سال ۲۰۲۳ اصلی‌ترین مشتری چیپ‌های لمسی Cirrus Logic خواهد بود.

حالا Cirrus Logic به‌تازگی حرف‌های قبلی خود را پس گرفته و گفته است که متاسفانه بنا به دلایلی و برخلاف انتظارات قبلی، چیپ‌های لمسی Taptic Engine امسال تولید نخواهد شد و به همین‌خاطر این شرکت پیش‌بینی درآمد حاصل از این بخش را از برنامه‌های خود حذف کرده است.

لازم به ذکر است که دو تحلیلگر مطرح به نام‌های Blayne Curtis و Tom O’Malley نیز گفته‌اند که اظهارات قبلی Cirrus Logic احتمالا اشاره به دکمه‌های لمسی برای گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو داشته است. مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح حوزه فناوری نیز ادعا کرده بود که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از دو موتور Taptic برای تامین بازخوردهای لمسی استفاده خواهند کرد.

البته کو ماه گذشته ادعای خود را پس گرفت و گفت که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دیگر از دکمه‌های لمسی استفاده نخواهند کرد و مثل مدل‌های قبل از دکمه‌های فیزیکی بهره خواهند برد. برخی سایعات نیز گفته‌اند که دکمه سوئیچ میوت با یک دکمه دیگر به نام Action که قابل شخصی‌سازی خواهد بود جایگزین خواهد شد.

جف پو، یکی دیگر از کارشناسان فناوری گفته است که دکمه‌های لمسی احتمالا در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو استفاده خواهند شد.

منبع: Macrumors

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید