طراحی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ فاش شد - تکفارس 
طراحی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ فاش شد - تکفارس 
طراحی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ فاش شد - تکفارس 

طراحی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ فاش شد

افشین نوری
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:30
گلکسی زد فولد ۵

گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ ظاهرا قرار است زودتر از انتظار معرفی شود و حالا رندرهای این گوشی برای اولین بار فاش شده است که دید بسیار خوبی از طراحی آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

این تصاویر را یک افشاگر مطرح به نام OnLeaks منتشر کرده است که سابقه خوبی در این زمینه دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید گلکسی زد فولد ۵ تقریبا شبیه به گلکسی زد فولد ۴ است و در نگاه اول نمی‌توان بین آن‌ها تفاوتی قائل شد. با این حال، با نگاه دقیق‌تر می‌توان متوجه شد که فلاش LED که در فولد ۴ در داخل ماژول دوربین قرار داشت حالا به سمت راست بالاترین دوربین فولد ۵ انتقال یافته است.

گلکسی زد فولد ۵

هرچند به نظر می‌ٰرسد طراحی فولد ۵ تغییری چندانی نسبت به سال گذشته نخواهد داشت، اما این گوشی از مکانیسم لولای متفاوتی نسبت به فولد ۴ بهره خواهد برد. طبق شایعات، این گوشی از یک لولای اشک قطره‌ای برای کاهش فاصله دو نیمه نمایشگر خود استفاده خواهد کرد و در نتیجه میزان چین‌خوردگی وسط نمایشگر آن به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

گلکسی زد فولد ۵

طبق اطلاعات امروز، گلکسی زد فولد ۵ ابعادی برابر ۱۵۴.۹ در ۱۲۹.۹ در ۶.۳ میلیمتر در حالت کاملا باز و ۱۵۴.۹ در ۶۷.۱ در ۱۳.۵ میلیمتر در حالت بسته خواهد داشت. ضخامت این گوشی در حالت تاشده ۱۳.۴ میلیمتر خواهد بود. در مقایسه با آن، فولد ۴ دارای ابعاد ۱۵۵.۱ در ۶۷.۱ در ۱۴.۲-۱۵.۸ میلیمتر در حالت تاشو و ۱۵۵.۱ در ۱۳۰.۱ در ۶.۳ میلیمتر در حالت باز است. کاهش ضخامت فولد ۵ در حالت تاشو می‌تواند به خاطر مکانیسم لولای جدید آن باشد.

گلکسی زد فولد ۵

افشاگر امروز همچنین ادعا کرده است که قطر نمایشگر داخلی زد فولد ۵ برابر با ۷.۶ اینچ خواهد بود، در حالیکه نمایشگر خارجی آن قطری برابر ۶.۲ اینچ خواهد داشت. فولد ۴ نیز دارای سایز نمایشگر مشابهی است اما از آنجائیکه فولد ۵ دارای ابعاد کوچکتری است حاشیه‌های نازکتری خواهد داشت.

گفته می‌شود گلکسی زد فولد ۵ به همراه گلکسی زد فلیپ ۵ در ماه جولای به‌طور رسمی معرفی خواهد شد و باید ببینیم در هفته‌های آینده چه اطلاعات بیشتری درباره آن فاش می‌شود.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید