شایعه: گلکسی زد فولد ۵ مجهز به یک نمایشگر و لولای بسیار پیشرفته خواهد بود - تکفارس 
شایعه: گلکسی زد فولد ۵ مجهز به یک نمایشگر و لولای بسیار پیشرفته خواهد بود - تکفارس 

شایعه: گلکسی زد فولد ۵ مجهز به یک نمایشگر و لولای بسیار پیشرفته خواهد بود

افشین نوری
۲۶ دی ۱۴۰۱ - 10:58
گلکسی زد فولد 4

سامسونگ قرار است امسال گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ را معرفی کند و تاکنون شایعات زیادی درباره آن وحود داشته است. حالا اطلاعاتی درباره نمایشگر آن فاش شده است. 

همانطور که می‌‌دانید یکی از نقاط ضعف گوشی گلکسی زد فولد ۴ وجود چین‌خوردگی در وسط نمایشگر آن بود که بعد از مدتی کار کردن با آن روی صفحه‌‌ی نمایش ظاهر می‌شدند. حالا به نظر می‌سد که گلکسی زد فولد ۵ این مشکل را برطرف خواهد کرد. برای این منظور سامسونگ از یک لولای خاص که قبلا در گوشی‌هایی مثل شیائومی میکس فولد ۲ از آن استفاده شده بهره خواهد برد. 

لولای گلکسی زد فولد ۴ با وجود اینکه نسبت به نسل قبلی بهبود یافته بود اما مانع از بسته شدن کامل نمایشگر روی هم می‌شد و همیشه یک خمیدگی کوچک در محل اولا باقی می‌ماند‌. این خمیدگی باعث می‌شد تا فشار وارده بر سطح نمایشگر افزایش یاید و در نتیجه چین‌خوردگی‌هایی در آن ایجاد شوند.

شایعه: گلکسی زد فولد ۵ مجهز به یک نمایشگر و لولای بسیار پیشرفته خواهد بود - تکفارس 

شرکت‌هایی مثل هواوی و شیائومی از یک لولای خاص موسوم به لولای قطره‌ای در گوشی‌های تاشو خود استفاده کرده‌اند که اجازه بسته شدن کامل نمایشگر را می‌دهد. اما سامسونگ از این نوع لولای به خاطر اینکه فاقد استاندارد ضدآب IPX8 بود استفاده نکرده است.  

حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ نظر خود را تغییر داده و قرار است از یک لولای قطره‌ای که توسط خودش توسعه یافته در گوشی گلکسی زد فولد ۵ استفاده کند. در هر حال، انتظار می‌رود که گلکسی زد فولد ۵ بهبودهای خوبی در این بخش نسبت به زد فولد ۴ داشته باشد.

منبع: NT

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید