تماشا کنید: ویدیوی تست خمش گلکسی زد فولد ۵ - تکفارس 
تماشا کنید: ویدیوی تست خمش گلکسی زد فولد ۵ - تکفارس 
تماشا کنید: ویدیوی تست خمش گلکسی زد فولد ۵ - تکفارس 

تماشا کنید: ویدیوی تست خمش گلکسی زد فولد ۵

افشین نوری
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - 08:27
گلکسی زد فولد ۵

سامسونگ اخیرا گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۵ را معرفی کرد و حالا ویدیوی مربوط به تست خمش آن منتشر شده است که در ادامه مشاهده می‌کنید.

یکی از مهم‌ترین ارتقاهای این گوشی، لولای فلکس جدید ان است که به گوشی اجازه می‌دهد تا به‌طور کامل بسته شود. ساختار ریلی دوگانه این لولا نه تنها بسیار روان است، بلکه در برابر ضربه‌ مقاومت بالایی دارد. همچنین بهبود حالت فلکس این لولا باعث شده تا گوشی در زوایای مختلفی تنظیم گردد و برای عکاسی بدون استفاده از دست و انجام کارهای مالتی تسکینگ بسیار عالی باشد.

گلکسی زد فولد ۵ نازک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی خود است که این موضوع کار با آن را راحت‌تر می‌کند. بدنه این گوشی استحکام بالایی دارد و از فریم آلومینیومی Armor و پوشش گوریلا گلس ویکتوس ۲ در نمایشگر خارجی و پنل پشتی بهره می‌برد. استاندارد IPX8 نیز آن را در برابر آب محافظت خواهد کرد.

علاوه بر تست خمش، آزمایش خراش و شعله آتش نیز روی این گوشی انجام شده است. نمایشگر بیرونی این گوشی با شیشه پوشیده شده و توانسته تا سطح ۶ معیار Mohs را تحمل کند اما در سطح ۷ خراش‌های عمیق‌تری برداشته است.

نمایشگر داخلی این گوشی وضعیت متفاوتی دارد و به جای شیشه دارای پوشش محافظ پلاستیکی است. خراش‌ها روی این پوشش در سطح ۲ اتفاق می‌افتند و در سطح ۳ خراش‌های عمیق‌تری در آن ایجاد می‌شود. فریم گلکسی زد فولد ۵ از جنس آلومینیوم است و لولا و دکمه‌ها از جنس فلز هستند.

همچنین در تست آتش، لایه پلاستیکی محافظ نمایشگر پس از ۱۰ ثانیه قرار گفتن در معرض شعله ذوب شد، اما نمایشگر خارجی به لطف پوشش شیشه‌ای بیشتر طول کشید. حسگر اثر انگشت گوشی نیز پس از خراشیدن کار نکرد.

در تست خمش، وقتی گوشی را در حالت بسته خم می‌شود، هیچ آسیبی نمی‌بیند. همچنین وقتی باز می‌شود و به عقب خم می‌شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد. نکته جالب اینکه، رقبایی مانند پیکسل فولد گوگل و موتورولا ریزر ۴۰ اولترا در تست خمش آسیب جدی دیده‌اند. اما گلکسی زد فولد ۵ با موفقیت این آزمایش را پشت‌سر گذاشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید