خبر خوب: به روز رسانی خودکار گوشی های اندرویدی سرانجام در اندروید ۱۴ امکان پذیر خواهد شد - تکفارس 
خبر خوب: به روز رسانی خودکار گوشی های اندرویدی سرانجام در اندروید ۱۴ امکان پذیر خواهد شد - تکفارس 

خبر خوب: به روز رسانی خودکار گوشی های اندرویدی سرانجام در اندروید ۱۴ امکان پذیر خواهد شد

افشین نوری
۳ دی ۱۴۰۱ - 12:21
اندروید 14

این ‌روزها هر چیزی از جمله گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال قدیمی شدن هستند و نیاز است که این دستگاه‌ها به طور مداوم به‌روزرسانی شوند که این موضوع می‌تواند هم در بخش نرم افزار و هم در بخش سخت افزار اتفاق بیفتد.

دحال حاضر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند مجبور هستند که در بازه های زمانی مشخصی آپدیت نرم افزاری را برای گوشی های خود را ارائه کنند که این کار متاسفانه به صورت منظم انجام نمی‌شود. ضمن اینکه این آپدیت‌ها فقط تا چند سال ارائه می شود و بعد از آن دیگر ارائه نمی‌شوند. برای مثال شرکت‌های سامسونگ و شیائومی فقط تا دو الی سه سال برای گوشی‌های خود آپدیت نرم افزاری ارائه می‌کنند اما گوگل قصد دارد این شرایط را تغییر دهد و طبق اطلاعاتی که در کد منبع اندروید به دست آمده است از اندروید ۱۴ به بعد، همه گوشی‌های اندرویدی به‌طور خودکار به‌روزرسانی خو‌اهند شد. 

این اطلاعات را یک افشاگر مطرح به نام میشال رحمان فاش کرده و گفته است که قابلیت مذکور به این صورت عمل خواهد کرد که گواهینامه‌های روت (Root certificates) اندروید را به‌طور خودکار آپدیت خواهد کرد. این گواهینامه‌ها اغلب به‌همراه نسخه اصلی اندروید ارائه می‌شوند و بعد از یک مدت زمان مشخصی اکسپایر می‌شوند. به همین‌خاطر گوکل قصد دارد کاری بکند که در سیستم عامل اندروید ۱۴ این گواهینامه‌ها به‌طور خودکار به‌روزرسانی شوند. در نتیجه حتی گوشی‌هایی که از سوی شرکت سازنده خود آپدیتی دریافت نمی‌کنند با استفاده از این قابلیت آپدیت‌های اندروید را دریافت خواهند کرد.

ضمنا به‌روز بودن گواهینامه‌های روت از لحاظ امنیتی نیز بسیار مهم است و هر وب‌سایتی که به گوشی موبایل وصل می‌شود از درگاه امنیتی این گواهینامه‌ها عبور می‌کند‌. لذا اگر تاریخ اعتبار این گواهینامه تمام شده باشد ارتباط امنی با وب‌سایت‌ها برقرار نخواهد شد و این موضوع می‌تواند برای کاربران خطرناک باشد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که اندروید ۱۴ و قابلیت جدید آن چه زمانی عرضه می‌شوند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید