تسلا کارخانه جدیدی را در مکزیک تاسیس می کند - تکفارس 
تسلا کارخانه جدیدی را در مکزیک تاسیس می کند - تکفارس 

تسلا کارخانه جدیدی را در مکزیک تاسیس می کند

مهدی حلوائی
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - 13:11
تسلا مدل S

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ایلان ماسک به زودی از تاسیس کارخانه‌ی جدید تسلا در ایالت نوئوو لئون (Nuevo León) در کشور مکزیک خبر خواهد داد و حالا یکی از خبرگزاری‌های مکزیک نیز این موضوع را تایید کرده است.

مطالب مرتبط:

هرچند که قبلاً گفته می‌شد تسلا در کارخانه‌ی یادشده حدود ۱ میلیارد دلار سرمایه‌‌گذاری کرده و قصد دارد در آن قطعات مورد نیاز خودروهای خود را تولید کند اما ظاهراً این کارخانه وظیفه‌ی تولید خودروای ارزان‌تر تسلا مدل ۲ را بر عهده داشته و سرمایه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری صرف ساخت آن خواهد شد.

تسلا

ایلان ماسک مدتی پیش تایید کرده بود که تسلا مدل ۲ در دست ساخت بوده و هزینه‌های تولید این خودرو نسبت به مدل ۳ حدود ۵۰ درصد کمتر است. هرچند که انتظار می‌رود مدل ۲ ارزان‌ترین خودروی شرکت تسلا باشد اما با این وجود هنوز مشخص نیست که آیا قیمت این خودرو نیز در مقایسه با مدل ۳ نصف خواهد بود یا خیر.

با توجه به هزینه‌ی کمتر نیروی کار در مکزیک و نزدیکی این کشور با آمریکا، پیش‌بینی می‌شود که خودروی تسلا مدل ۲ با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار به بازار عرضه شود. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که تسلا برنامه‌های مهمی برای ‌کارخانه جدید خود در مکزیک داشته و قصد دارد تا در آینده آن را گسترش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید