تسلا کم مصرف ترین خودروهای الکتریکی دنیا را تولید می کند - تکفارس 
تسلا کم مصرف ترین خودروهای الکتریکی دنیا را تولید می کند - تکفارس 

تسلا کم مصرف ترین خودروهای الکتریکی دنیا را تولید می کند

افشین نوری
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 06:29
تسلا

تسلا به‌عنوان بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی نه‌تنها خودروهای باکیفیتی ارائه می‌کند بلکه مصرف انرژی باتری خودروهای این شرکت بسیار پایین است. این شرکت بالاتر از شرکت‌هایی مثل سوبارو ، کیا، هیواندی، تویوتا، هوندا و مزدا قرار گرفته است. 

این‌روزها اکثر مشتریان به‌دنبال خرید خودروهای الکتریکی قدرتمند هستند اما واقعیت این است که مصرف انرژی یک پارامتر بسیار مهم در این نوع خودروهاست و به همین‌خاطر اکثر شرکت‌ها در تلاش هستند تا خودروهای بهینه‌سازی از نظر مصرف انرژی تولید کنند‌. در جدیدترین گزارش سالانه ترندهای خودرو مشخص شده است که کمترین میزان انتشار گازهای آلاینده کربنی توسط خودروهای ساخت تسلا صورت می‌گیرد. 

طبق این گزارش، خودروهای امسال در مقایسه با سال ۲۰۰۴ حدود ۳۲ درصد سوخت کمتری مصرف می‌کنند و میانگین امسال ۲۶.۴mpg است. تسلا توانسته با ۱۲۳.۹mpg بالاتر از همه خودروسازان قرار بگیرد و بعد از آن برند سوبارو با ۲۸.۸mpg و کیا با ۲۸.۷mpg در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.  ‌

شرکت‌های المانی مرسدس و بی‌ام‌و در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند و شرکت‌های فولکس واگن و مزدا در پایین‌ترین رده قرار گرفته‌اند‌. میزان مصرف انرژی این دو خودروساز بالاست و در نتیجه CO2 بیشتری وارد جو می‌کنند.‌ 

توسه خودروهای الکتریکی باعث شده تا سوخت خودروها از بنزین و گازوییل تبدیل به انرژی باتری شود و همین موضوع تاثیر به سزایی در کاهش انتشار آلاینده‌های هوا داشته باشد. از طرفی خودوهای شاشی بلند بیشتر خودروهای نوع سدان طرفدار دارند و این نشان می‌دهد که ترجیح مشتریان بیشتر به سمت خودروهای سایز بزرگ و پرحجم است. 

منبع: Notebookchek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.