شایعه: ایلان ماسک تسلا را ترک می کند - تکفارس 
شایعه: ایلان ماسک تسلا را ترک می کند - تکفارس 

شایعه: ایلان ماسک تسلا را ترک می کند

افشین نوری
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 16:50
ایلان ماسک

به نظر می‌رسد ایلان ماسک مدیرعامل تسلا قصد دارد از این شرکت جدا شود. تسلا هم‌اکنون بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی است و درآمد سرشاری در سال‌های اخیر داشته است. 

ماسک اخیرا توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خرید و حتی مجبور شد برای تامین این پول لخش از سهام تسلا خود را بفروشد. حالا او تمرکز خود ر روی توییتر گذاشته است و کمتر به تسلا توجه دارد. همین موضوع باعث نگرانی سهامداران و سرمایه‌گذاران تسلا شده است. ماسک در طول هفته گذشته ۳.۵ میلیارد دلار دیگر از سهام‌ تسلا خود را فروخت که چیزی حدود ۲۲ میلیون سهم می‌شد. 

ماسک در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از سهام‌ تسلا را در اختیار دارد و در واقع می‌توان گفت که بخش عظیمی از ثروت او وابسته به همین سهام تسلا می‌شود. البته ماسک هیچ پولی از فروش خودروهای تسلا برای خودش بر نمی دارد که در نوع خود جالب است. 

اما به هر حال، فروش سهام تسلا توسط ماسک نگرانی‌های زیادی را در بین سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است و آن‌ها نگران هستند که ارزش سهام این شرکت افت کند. ماسک قبلا گفته بود که پول او آخرین چیزی خواهد بود که از تسلا خارج خواهد شد و سرمایه‌گذاران نباید نگران باشند. 

حالا طبق اطلاعاتی که امروز فاش شده است ماسک قصد دارد از سمت مدیرعاملی تسلا کنار رود و آن را به فردی دیگری که احتمالا Tom Zhu Xiaotong خواهد بود واگذار کند. Xiaotong هم‌اکنون مدیر واحد تسلا چین است.‌ 

آقای Xiaotong از سال ۲۰۱۴ وارد تسلا چین شده است و مسئول ایجاد سیستم شارژ خودروهای الکتریکی تسلا در چین بوده است. او توانسته در سال‌های اخیر مدارج ترقی را به‌تدریج طی کند و حالا رئیس واحد تسلا چین است‌. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم ماسک چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید