آیفون ۱۵ اولترا احتمالاً بسیار پیشرفته تر از آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود - تکفارس 
آیفون ۱۵ اولترا احتمالاً بسیار پیشرفته تر از آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود - تکفارس 
آیفون ۱۵ اولترا احتمالاً بسیار پیشرفته تر از آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود - تکفارس 

آیفون ۱۵ اولترا احتمالاً بسیار پیشرفته تر از آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود

افشین نوری
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - 06:49
آیفون ۱۵ اولترا

اپل قرار است سال آینده یک مدل آیفون ۱۵ اولترا معرفی کند که یک گوشی بسیار پیشرفته خواهد بود و از نظر مشخصات کاملا متفاوت از سایر مدل‌ها خواهد بود. 

در حالیکه هنوز از عرضه سری آیفون ۱۴ چند ماه می‌گذرد شایعات زیادی درباره سری آیفون ۱۵ شنیده می‌شود. گفته می‌شود این سری شامل مدل‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس ، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ اولترا خواهد بود. بنابراین سال آینده خبری از مدل آیفون ۱۵ پرو‌مکس نخواهد بود. 

چندین تحلیلیگر معتبر از جمله مینگ‌چی کو و مارک گورمان این موضوع را تائید کرده‌اند و اپل به احتمال زیاد به جای برند مدل پرو‌ مکس از برند اولترا استفاده خواهد کرد. حتی گفته می‌شود که این مدل بسیار گران‌تر از مدل‌های آیفون پرو مکس خواهد بود. 

امروز یک افاشاگر مطرح به نام LeaksApplePro فاش کرده است که‌آیفون ۱۵ اولترا از قابلیت فیلمبرداری ۸K پشتیبانی خواهد کرد. البته اپل ممکن است این قابلیت را برای مدل پرو نیز ارائه است اما ظاهرا در مورد مدل اولترا تقریبا قطعی است. 

در حال حاضر، جدیدترین مدل‌های آیفون فقط قادر به ضبط ویدیوهای ۴K هستند و از این جهت اپل بسیار عقب‌تر از رقبای خود است. چراکه برخی مدل‌های گلکسی S سامسونگ هم‌اکنون از قابلیت فیلمبرداری ۸K پشتیبانی می‌کنند. 

از طرف دیگر، آیفون ۱۵ اولترا مجهز به یک دوربین پریسکوپ با بزرگنپایی بسیار بالا خواهد بود و مینگ چی کو نیز این موضوع را تایید کرده است. این کوشی همچنین ممکن است از یک باتری بسیار بزرگ که در تاریخ آیفون سابقه نداشته است استفاده کند‌ LeaksApplePro ادعا کرده است که این باتری شارژدهی آیفون ۱۵ اولترا را ۳ تا ۴ ساعت بیشتر از سایر مدل‌ها خواهدکرد. 

این گوشی هرچند مثل آیفون ۱۴ پرو مکس از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی بهره خواهد برد ولی قیمت آن بسیار بالاتر خواهد بود و حداقل ۱۲۰۰ دلار قیمت خواهد داشت که ۱۰۰ دلار گران‌تر از از آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. 

در هر حال، ما سال آینده باید منتظر یک گوشی ایفون کاملا متفاوت از سوی اپل باشیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ چه فکرهایی در سر دارد.

منبع: Guzchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید