جو بایدن: ارتباط ایلان ماسک با سایر کشورها باید مورد بررسی قرار بگیرد - تکفارس 
جو بایدن: ارتباط ایلان ماسک با سایر کشورها باید مورد بررسی قرار بگیرد - تکفارس 

جو بایدن: ارتباط ایلان ماسک با سایر کشورها باید مورد بررسی قرار بگیرد

مهدی حلوائی
۱۹ آبان ۱۴۰۱ - 13:34
جو بایدن

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، امروز در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که ارتباط ایلان ماسک با سایر کشورها باید مورد بررسی قرار بگیرد. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که تحقیقات در خصوص این موضوع انجام شده باشد.

رئیس جمهور آمریکا به‌طور دقیق اعلام نکرد که ارتباط ماسک با کدام یک از کشورها ارزش بررسی‌های بیشتر را دارد اما او اولین شخصی نیست که نسبت به این موضوع ابراز نگرانی می‌کند. کریس مورفی، سناتور دموکرات، نیز قبلاً از کمیته روابط خارجی سنای آمریکا (CFIUS) درخواست کرده بود تا در خصوص پیامدهای امنیتی خرید توییتر توسط ماسک، تحقیقاتی را انجام دهند. مورفی و بسیاری از افراد دیگر در این خصوص به سرمایه‌گذاری‌های عظیم عربستان سعودی و قطر در توییتر اشاره کرده‌اند.

بسیاری از منتقدین بر این باورند که معاملات تجاری شرکت تسلا در چین باعث خواهد شد تا ماسک نتواند در این کشور مختوای مورد نظر خود را در توییتر ارائه دهد. همچنین ممکن است که چین از این طریق برای دستیابی به اطلاعات کاربران توییتر، ایلان ماسک را تحت فشار بگذارد. واشنگتن پست در گزارشی در ماه ژوئن اعلام کرده بود که برخی از تحلیل‌گران امنیتی آمریکا و همچنین چند تن از مقامات کاخ سفید نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند.

ایلان ماسک همچنین مدتی پیش اعلام کرده بود که مردم باید نسبت به اضافه‌شدن بخش‌های اشغالی اوکراین به روسیه تصمیم بگیرند و این موضوع با واکنش‌های منفی زیادی از سوی کاربران مواجه شد. ماسک اخیراً نیز اعلام کرده بود که قصد دارد تا پرداخت هزینه‌ی اینترنت استارلینک کشور اوکراین را متوقف کند اما مدتی بعد از این تصمیم منصرف شد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.