فولکس واگن: مشکل کمبود تراشه خودروها در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید - تکفارس 
فولکس واگن: مشکل کمبود تراشه خودروها در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید - تکفارس 

فولکس واگن: مشکل کمبود تراشه خودروها در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید

افشین نوری
۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - 11:03
بهترین خودروهای 2021

این‌روزها افزایش تولید خودروهای هوشمند باعث افزایش تقاضا برای تراشه‌ها شده است و این در حالیست که بازار با کمبود تراشه مواجه است و اکثر شرکت‌ها از این مشکل رنج می‌برند. 

شرکت فولکس واگن یکی از شرکت‌های خودروسازی است که معتقد است مشکل کمبود تراشه در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید و زنجیره تامین این قطعات دوباره به حالت نرمال باز خواهد گشت. 

رئیس فولکس واگن در یک مصاحبه گفته است که این شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری هنگفتی در زمینه تراشه بکند و امیدوار است که تا سال ۲۰۲۴ کمبودی از بابت تراشه نداشته باشند‌. با این حال، هنوز نگرانی‌هایی وجود دارند که کاملا طبیعی است و عواملی مثل جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند. ‌

آمریکا به‌تلزگی در خال بررسی طرخی است که به دولت این کشور اجازه سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیارد دلاری در بخش طراحی و ساخت تراشه خواهد داد و اگر این اتفاق بیفتد مطمئنا بخشی از مشکلات بازار تراشه رفع خواهد شد. با این حال، هنوز مشخص نیست که این طرح چه زمانی اجرایی خواهد شد. اینتل نیز قرار بود یک سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در ایالت اوهایو آمریکا برای ساخت تراشه داشته باشد، اما ظاهرا این پروژه با تاخیر مواجه شده است. 

به هرحال، به نظر می‌رسد که مشکل کمبود تراشه همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که سال آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید