اپل برای حذف ناچ از آیفون با سامسونگ همکاری می کند - تکفارس
اپل برای حذف ناچ از آیفون با سامسونگ همکاری می کند - تکفارس
اپل برای حذف ناچ از آیفون با سامسونگ همکاری می کند - تکفارس

اپل برای حذف ناچ از آیفون با سامسونگ همکاری می کند

مهدی حلوائی
۴ فروردین ۱۴۰۱ - 10:46
آیفون

بر اساس گمانه‌زنی‌های اخیر، اپل قصد دارد تا از سال آینده ناچ نمایشگر را از سری آیفون پرو حذف کند. گفته می‌شود که این شرکت به همین منظور با سامسونگ قرارداد همکاری امضا کرده تا در گوشی‌های سال آینده‌ی خود از نسل دوم فناوری دوربین زیر نمایشگر غول فناوری کره‌ای استفاده کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری The Elec، سامسونگ در حال کار روی نسل جدید دوربین‌ زیر نمایشگر خود بوده که امکان به‌کارگیری حسگر فیس آی‌دی (FaceID) و دوربین سلفی در زیر نمایشگر نسخه‌های پروی آیفون ۱۵ را ممکن می‌سازد. گفته می‌شود که سامسونگ از این فناوری در گوشی تاشوی گلکسی زد فولد ۵ نیز استفاده خواهد کرد. این شرکت در گوشی گلکسی زد فولد ۳ نیز از نسل اول این فناوری استفاده کرد اما متاسفانه کیفیت آن از حد انتظار پایین‌تر بود.

گلکسی زد فولد 3

ظاهراً سامسونگ با شرکت کانادایی OTI لومیونیکس برای ساخت نسل دوم دوربین زیر نمایشگر خود همکاری می‌کند. این شرکت کانادایی در زمینه‌ی ساخت نمایشگرهای شفاف با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی تخصص دارد. گمانه‌زنی‌های قبلی به همکاری اپل با شرکت ال جی دیسپلی برای قراردادن ناچ در زیر نمایشگر اشاره داشتند اما ظاهراً حالا سامسونگ جایگزین رقیب کره‌ای خود شده است.

نظر شما در مورد ناچ نمایشگر سری آیفون چیست؟ آیا شما هم موافق حذف این حفره از روی نمایشگر نسل جدید آیفون هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید