بایدن دستور ایجاد دلار دیجیتال و بررسی مخاطرات رمزارزها را صادر کرد - تکفارس 
بایدن دستور ایجاد دلار دیجیتال و بررسی مخاطرات رمزارزها را صادر کرد - تکفارس 
بایدن دستور ایجاد دلار دیجیتال و بررسی مخاطرات رمزارزها را صادر کرد - تکفارس 

بایدن دستور ایجاد دلار دیجیتال و بررسی مخاطرات رمزارزها را صادر کرد

افشین نوری
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - 08:00
جو بایدن

به نظر می‌رسد دولت آمریکا در حال اتخاذ رویکرد مسالمت‌جویانه‌ای نسبت به رمزارزهاست. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دیروز با امضای یک فرمان اجرایی دستور داد تا ریسک‌ها و مزیت‌های احتمالی رمزارزها و سایر دارایی‌هایی دیجیتال مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

طبق این فرمان اجرایی، وزارت خزانه‌داری آمریکا موظف است دستورالعمل‌های لازم برای محافظت از افراد و کسب‌وکارها در حوزه رمزارزها را تدوین و ابلاغ کند و آن‌ها را از ریسک‌های این بازار مطلع نماید. در یک سطح وسیع‌تر نیز دولت آمریکا سعی خواهد کرد با تهدیدات این حوزه که شامل فعالیت‌های غیرقانونی در زمینه رمزارزها و تهدیدات امنیت ملی می‌شوند مقابله کند.

رمز ارزها

طبق دستور اجرایی بایدن، دولت آمریکا رمزارزها را به‌عنوان یک ابزار رقابتی در نظر خواهد گرفت و با همکاری بانک مرکزی این کشور ضرورت ایجاد دلار دیجیتال را بررسی خواهد کرد. از طرف دیگر، وزارت بازرگانی آمریکا باید شرایطی را مهیا کند تا آمریکا تبدیل به کشور پیشتاز در زمینه دارایی‌های دیجیتال بشود.

مطالب مرتبط:

دستور اجرایی بایدن، موضع کشور آمریکا درباره رمرزارزها را از حالت انفعالی به حالت فعال و تهاجمی تغییر خواهد داد و اگر این کشور بتواند دلار دیجیتال را به‌عنوان یک رمزارز جدید ایجاد بکند مسلما شاهد شکوفایی و رونق این بازار خواهیم بود. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این دستور اجرایی بایدن تا چه اندازه عملی خواهد شد و اقدامات بعدی دولت آمریکا در این حوزه چه خواهد بود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید