اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ تعداد ۵۲ ماموریت فضایی انجام خواهد شد - تکفارس
اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ تعداد ۵۲ ماموریت فضایی انجام خواهد شد - تکفارس
اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ تعداد ۵۲ ماموریت فضایی انجام خواهد شد - تکفارس

اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۲ تعداد ۵۲ ماموریت فضایی انجام خواهد شد

مهدی حلوائی
۸ بهمن ۱۴۰۰ - 15:29
اسپیس ایکس

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد تا در سال ۲۰۲۲ تعداد ۵۲ پرتاب فضایی را انجام دهد. در صورتی که این هدف با موفقیت پشت سر گذاشته شود، اسپیس ایکس بار دیگر رکورد بیشترین تعداد پرتاب در یک سال را به خود اختصاص خواهد داد. این رکورد در حال حاضر با ۳۱ پرتاب متعلق به همین شرکت است.

مطالب مرتبط:

این اطلاعات در جدیدترین جلسه‌ی مجازی پنل مشاوره ایمنی هوافضای ناسا (ASAP)، که در جریان آن راهکارهای مناسب برای حفظ امنیت در مهم‌ترین برنامه‌ها به ناسا داده می‌شود، منتشر شد. اسپیس ایکس یکی از شرکای اصلی ناسا بوده که با استفاده از فضاپیمای کرو دراگون (Crew Dragon) خود، فضانوردان و محموله‌های ناسا را از زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌کند. این شرکت همچنین در حال ساخت راکت نسل بعدی استارشیپ بوده تا فضانوردان را برای ماموریت آرتمیس ناسا روی سطح ماه فرود آورد.

راکت استارشیپپ اسپیس ایکس

مشتریان اسپیس ایکس تنها به سازمان فضایی ناسا ختم نمی‌شوند و این شرکت ماهواره‌هایی را برای شرکت‌های دیگر، مشتریان بین‌المللی و وزارت دفاع آمریکا نیز به فضا پرتاب کرده است. با این وجود، بخش بزرگی از پرتاب‌های اسپیس ایکس مربوط به ماموریت‌های خود شرکت است. اسپیس ایکس در حال حاضر مشغول ساخت سیستم ماهواره‌ای عظیمی به نام استارلینک است که با قراردادن هزاران ماهواره در مدارهای پایینی و میانی زمین، اینترنت ماهواره‌ای را در تمام نقاط جهان در دسترس قرار می‌دهد.

از آن‌جایی که پرتاب‌های فضایی همیشه بر طبق برنامه پیش نمی‌روند، احتمال دارد که اسپیس ایکس نتواند در سال جاری میلادی تعداد ۵۲ پرتاب را داشته باشد. این شرکت در سال گذشته نیز قصد داشت تا تعداد ۴۸ پرتاب فضایی را به انجام برساند اما در نهایت موفق شد تا ۳۱ پرتاب را انجام دهد. در حال حاضر اسپیس ایکس ۳ ماموریت فضایی را در سال ۲۰۲۲ با موفقیت پشت سر گذاشته و قرار است چهارمین ماموریت خود را نیز امروز آغاز کند.

نظر شما در مورد شرکت اسپیس ایکس چیست؟ به‌نظر شما آیا این شرکت می‌تواند در سال جاری میلادی ۵۲ پرتاب فضایی انجام دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید