راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس با ماه برخورد می کند - تکفارس 
راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس با ماه برخورد می کند - تکفارس 

راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس با ماه برخورد می کند

مهدی حلوائی
۶ بهمن ۱۴۰۰ - 14:14
اسپیس ایکس

شرکت اسپیس ایکس در ماه فوریه ۲۰۱۵ اولین راکت فالکون ۹ خود را به فضا پرتاب کرد. این ماموریت موفقیت‌آمبز حدود ۷ سال پیش انجام شد و ماهواره‌ی اسپیس ایکس در نقطه‌ی L1 و در فاصله‌ی ۱ کیلومتری از زمین در مدار قرار گرفت. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که این راکت حالا در فضا معلق بوده و به‌زودی با ماه برخورد خواهد کرد.

راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس از زمان قرارگرفتن در مدار پایینی زمین تحت تاثیر نیروی جاذبه‌ی زمین، ماه و خورشید بوده و حالا به‌گفته‌ی بیل گری، مهندس هوافضا، این راکت با سرعت ۲.۵۸ کیلومتر بر ثانیه در حال حرکت به سمت سیاره‌ی ماه‌ است. به‌نظر می‌رسد که این راکت سوخت کافی برای بازگشت به زمین و یا خارج‌شدن از نیروی جاذبه‌ی بین خورشید و زمین را نداشته و ناخواسته با ماه اصابت خواهد کرد.

اسپیس ایکس

بیل گری همچنین اعلام کرده است که مدارگرد شناسایی ماه و فضاپیمای چانداریان ۲ ناسا برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به برخورد راکت ۴ تنی فالکون ۹ با ماه بیشترین شانس را دارند اما احتمال این‌که ناسا بودجه‌ای را برای بررسی این برخورد هزینه کند بسیار پایین خواهد بود چرا که این کار عملاً دستاورد علمی مهمی را به همراه نخواهد داشت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید