ترندفورس: بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ رشد مناسبی خواهد داشت - تکفارس 
ترندفورس: بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ رشد مناسبی خواهد داشت - تکفارس 
ترندفورس: بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ رشد مناسبی خواهد داشت - تکفارس 

ترندفورس: بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ رشد مناسبی خواهد داشت

مهدی حلوائی
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - 10:21
بازار گوشی‌های هوشمند در سال 2022

به گزارش شرکت تحقیقاتی ترندفورس، با بازگشت شرایط به حالت عادی پس از دوران پاندمی کرونا، بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ با رشد مناسبی روبه‌رو خواهد بود. این شرکت پیش‌بینی کرده که میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد داشت و فروش این دستگاه‌ها به ۱.۳۹ میلیارد خواهد رسید که نسبت به سال گذشته ۳.۸ درصد بیشتر می‌باشد. همچنین ۶۶۰ میلیون گوشی از فناوری ۵G پشتیبانی خواهند کرد که معادل ۴۷.۵ درصد تعداد کل گوشی‌های فروخته‌شده خواهد بود.

فروش گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۲ به ۲۷۶ میلیون دستگاه خواهد رسید که در مقایسه با سال گذشته ۱.۱ درصد بیشتر است. سامسونگ همین حالا نیز موفق شده تا گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده‌ی خود را با قیمت‌هایی رقابتی در دسترس قرار دهد اما از آن‌جایی که سهم این شرکت از بازار گوشی‌ها بسیار زیاد است، رشد آن چندان چشمگیر نخواهد بود.

برندپیش‌بینی ۲۰۲۲
(
میلیون واحد)
سهم بازاررشد سالانه
سامسونگ۲۷۶۲۰%۱.۱%
اپل۲۴۳۱۸%۵.۴%
شیائومی۲۲۰۱۶%۱۵.۸%
اوپو۲۰۸۱۵%۲.۵%
ویوو۱۴۹۱۱%۶.۴%

ترندفورس پیش‌بینی کرده که اپل نسخه‌ی جدید گوشی آیفون SE را به بازار عرضه خواهد کرد و از این راه، بخشی از بازار گوشی‌های میان‌‌رده را به خود اختصاص خواهد داد اما گوشی آیفون ۱۴ بیشترین درآمدزایی را برای این شرکت خواهد داشت. ترندفورس همچنین بر این باور است که فروش گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۲ به ۲۲۰ میلیون واحد خواهد رسید و رشدی ۱۵.۸ درصدی خواهند داشت.

همچنین گفته می‌شود که شرکت‌هایی مانند اوپو، وان‌پلاس و ریلمی نیز فروشی بهتر از ۲۰۸ میلیون گوشی را تجربه نخواهند کرد. به ادعای ترندفورس، ۵ شرکت برتر سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص خواهند داد و از این رو فروش گوشی‌های شرکت‌هایی مانند هوآوی، زد تی ای، موتورولا، ایسوس و سونی در مجموع ۲۹۴ میلیون خواهد بود.

پیش‌بینی شما از وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ چیست؟ به‌نظر شما کدام شرکت در سال آینده عملکرد بهتری را در این بازار خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید