گوشی چینی جدید با شارژ ۱۵۰ واتی در راه است - تکفارس 
گوشی چینی جدید با شارژ ۱۵۰ واتی در راه است - تکفارس 
گوشی چینی جدید با شارژ ۱۵۰ واتی در راه است - تکفارس 

گوشی چینی جدید با شارژ ۱۵۰ واتی در راه است

مهدی حلوائی
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - 17:08
شارژ 150 واتی

گوشی‌های هوشمند چینی در چند سال اخیر ابتدا با ارائه‌ی شارژ ۳۳ واتی و سپس شارژ ۶۵ واتی، در بخش فناوری شارژ پیشرو بوده‌اند. در حال حاضر برخی از گوشی‌های پرچمدار چینی از شارژ ۱۲۰ واتی نیز پشتیبانی کرده‌اند. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که این پایان کار نبوده چرا که Digital Chat Station، افشاگر مشهور، در خبری اعلام کرده که استاندارد شارژ ۱۵۰ واتی نیز در راه است.

در حال حاضر سرعت شارژ ۱۲۰ وات به معنای واقعی کلمه سریع بوده و برای مثال، دستگاه‌‌های مجهز به باتری ۴.۵۰۰ با استفاده از این فناوری تنها در ۲۰ دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شوند. هر چند که سرعت شارژ به پارامترهای مختلفی بستگی دارد اما انتظار می‌رود که شارژ ۱۵۰ واتی این مدت زمان را چند دقیقه کاهش بدهد.

شارژ 150 واتی

هر چند که خبر تولید این فناوری هنوز در حد گمانه‌زنی است اما عرضه‌ی آن چندان دور از انتظار هم نیست. با این وجود، تنها مشکل اصلی در این فناوری مربوط به کاهش عمر باتری است. شرکت‌های شیائومی و اوپو اعلام کرده‌اند که شارژ ۱۲۵ و ۱۲۰ واتی آن‌ها باعث می‌شود که عمر باتری گوشی پس از ۸۰۰ بار شارژ روزانه (حدود ۲ سال)، ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. این عدد چندان قابل توجه نیست و بسیاری از افراد به آن اهمیت نمی‌دهند چرا که بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند تا گوشی خود را در کمترین زمان ممکن شارژ کنند.

در حال حاضر فناوری شارژ ۱۵۰ واتی در ابتدای راه قرار داشته و بدون شک شرکت‌ها قبل از عرضه‌ی محصولات خود، آزمایش‌‌های کافی را روی آن‌ها انجام خواهند داد اما اگر این فناوری به استاندارد جهانی تبدیل شود، نگرانی‌ها در مورد میزان شارژ باقی‌مانده‌ به‌طور کلی فراموش خواهد شد.

نظر شما در مورد شارژ ۱۵۰ واتی چیست؟ به‌نظر شما تا چند سال دیگر شاهد عرضه‌ی گوشی‌ها با این سرعت شارژ خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید