بلک بری باز می‌گردد؛ منتظر معرفی یک گوشی جدید باشید [تماشا کنید] - تکفارس 
بلک بری باز می‌گردد؛ منتظر معرفی یک گوشی جدید باشید [تماشا کنید] - تکفارس 
بلک بری باز می‌گردد؛ منتظر معرفی یک گوشی جدید باشید [تماشا کنید] - تکفارس 

بلک بری باز می‌گردد؛ منتظر معرفی یک گوشی جدید باشید [تماشا کنید]

مهدی ملکی
۵ مرداد ۱۴۰۰ - 11:39
Blackberry

بلک بری از ماه آگوست ۲۰۲۰ میلادی زیرمجموعه Onward Mobility محسوب می‌شود و با آن که تاکنون اقدام قاطعی در زمینه بازگشت محصولات این برند ندیده‌ایم اما مدیران شرکت مذکور وعده داده‌اند که این مهم محقق خواهد شد. به تازگی یک ‌پیش‌برنامه جدید در این رابطه منتشر شده است که می‌تواند به معرفی یک گوشی هوشمند جدید تحت نام بلک بری اشاره کند.

این برنامه در حقیقت یک فهرست اشتراکی برای شرکا و طرفداران است که با ثبت نام می‌توانند به محصولات و به‌روزرسانی‌های بعدی پیش از عرضه عموم دست یابند. صفحه اصلی وب‌سایت رسمی Onward Mobility نیز به همین موضوع اشاره و ذکر کرده است که سازمان‌ها و افراد می‌توانند به این صورت، مستقیماً رویدادها و محصولات بعدی این شرکت را پیگیری کنند. بزرگ‌ترین نکته قابل توجه این شرکت یک گوشی جدید است که ظاهراً در دست توسعه قرار دارد.

شرکت مادر بلک بری در زمینه نرم‌افزارهای امنیتی تجربه‌های زیادی دارد اما در زمینه سخت‌افزار تجربه چندانی ندارد و شاید به همین دلیل به دنبال شرکایی مانند شرکت‌های مخابراتی و افرادی است که جامعه مخاطبان را به خوبی می‌شناسند. شما می‌توانید ویدیو مدیر عامل اجرایی Onward Mobility را در رابطه با گوشی جدید زیرمجموعه این شرکت را در زیر مشاهده و یا دانلود کنید.

دانلود ویدیو

در زمان اولین اعلامیه ساخت گوشی توسط این شرکت، موارد جالبی منتشر شد. برای نمونه از سال ۲۰۱۹، این شرکت که مقر آن در تگزاس است، در حال کار روی تلفن همراه هوشمندی است که دارای دوربین فوق‌العاده، آنتن ۵G و کیبورد QWERTY است که قرار است در سال ۲۰۲۱ عرضه شود.

این گوشی مرموز توسط FIH Mobile، که زیربرند فاکسکان است، ساخته خواهد شد که گوشی‌های برند نوکیا را نیز تولید می‌کند. باید خاطر نشان کرد که فاکسکان، بزرگترین تولیدکننده وسایل الکترونیکی است که برای شرکت‌هایی مانند اپل، آمازون، گوگل، سونی، شیائومی و… سخت‌افزارها و دستگاه‌های متنوعی تولید می‌کند.

به عبارت دیگر، عقب‌ماندگی این شرکت از تحولات بازار موبایل، ممکن است باخت آن را حتی قبل از عرضه گوشی هوشمند جدید تضمین کند، اما نمی‌توان انتظار داشت که این برند آمریکایی نتواند در این بازار بزرگ جهانی گوشی‌های هوشمند، بخشی را از آن خود نکند.

باید گفت از آن جایی که بازار گوشی های هوشمند، به‌خصوص در آمریکا و اروپا هر روز بزرگتر می‌شود و بازار آسیا نیز رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند، این شرکت می‌تواند با انتخاب بازار هدف مناسب، فروش خوبی داشته باشد.

بلک بری

تک رادار که در همان زمان اعلام اولیه این خبر به تحلیلی دقیقی روی بازگشت گوشی‌های این شرکت پرداخت. به طور جزئی، تک رادار بیان کرد که براساس اطلاعات به دست آمده، بلک بری جدید ممکن است به یک دوربین بسیار قدرتمند و پرچمدار که مناسب برای همه اهداف و محیط است، مجهز شود که باعث می‌شود این تلفن همراه با قیمت بالاتر از مدل اصلی بلک بری به فروش برسد. شرکت مادر بلک بری نیز بیان کرده است که این دستگاه برای بازار‌های مصرف‌کنندگان عادی و همجنین مراکز سازمانی مناسب خواهد بود.

افزون بر سکوت بخش موبایل بلک بری، نزدیک به ۲ سال پیش پیام‌رسان آن نیز تعطیل شد. در سال‌های نه‌چندان دور، داشتن یک گوشی موبایل بلک‌بری با صفحه کلیدی منحصر به فرد می‌توانست بیانگر یک سبک زندگی با کلاس و یا به اصطلاح لاکچری باشد. دارندگان این گوشی‌ها می‌توانستند از طریق اپلیکیشنی خاص به نام بلک بری مسنجر (BBM) با یک‌دیگر ارتباط برقرار کنند؛ اپلیکیشنی که مدتی پیش نهایتاً به کار خود پایان داد.

نظر شما درباره بازگشت این شرکت چیست؟ آیا بلک بری می‌تواند باری دیگر به شکوه سابق خود بازگردد؟ در مقام مقایسه، از بازگشت نوکیا چه تحلیلی می‌توان ارائه داد؟

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید