رندرهای جدیدی از گوشی هوآوی P50 منتشر شد - تکفارس 
رندرهای جدیدی از گوشی هوآوی P50 منتشر شد - تکفارس 
رندرهای جدیدی از گوشی هوآوی P50 منتشر شد - تکفارس 

رندرهای جدیدی از گوشی هوآوی P50 منتشر شد

محمدحسین فرقانی
۶ فروردین ۱۴۰۰ - 18:52
هوآوی P50

چند هفته پیش، آن‌لیکس (OnLeaks) اقدام به فاش‌نمودن چند رندر سه‌بعدی از مدل‌های هوآوی P50 و P50 پرو پلاس گرفت. هر دو دستگاه ذکرشده طراحی منحصربه‌فردی داشتند و مهم‌ترین نکته در ظاهرشان، دایره‌هایی با اندازه‌های نسبتاً بزرگ بود که بخش دوربین پشتی گوشی را پوشش می‌دادند. از میان تصاویری که آن‌لیکس منتشر نموده بود، نمی‌توانستیم به این موضوع پی ببریم که درون دایره‌های مشکی و بزرگ ذکرشده، دقیقاً چه چیزی جا گرفته و هدف اصلی از طراحی آن‌ها چه بوده‌است.

اما حالا به لطف فاش‌کننده‌ای دیگر، یعنی هالی‌ان‌دی‌آی (HoilNDI)، موفق شدیم به رندرهای جدید و دیده‌نشده‌ای از هوآوی P50 و P50 پرو پلاس دست پیدا کنیم که نشان می‌دهد درون آن دایره‌ها چه چیزی نهفته. در واقع پس از انتشار این تصاویر، به این موضوع پی بردیم که هوآوی قصد طراحی گوشی‌هایی ۵ دوربینی (penta-camera) با لنزهایی کوچک در دایره اول و دوربینی سه‌گانه (triple camera) در کنار یک سنسور ToF درون دایرهٔ دوم را دارد.

با این حال، از صحت ۱۰۰ درصدی این رندرهای منتشرشده، نمی‌توان اطمینان حاصل نمود. ماه گذشته همین فاش‌کننده، تصاویر کاملاً متفاوتی از دوربین جلوی P50 پرو پلاس منتشر کرده بود. مسئلهٔ اصلی اینجاست که حتی اگر این رندرهای فاش‌شده حقیقت داشته باشند،

هوآوی P50

طراحان و سازندگان گوشی‌های هوشمند معمولاً سعی می‌کنند نمونه‌های آزمایشی و پروتوتایپ‌های مختلفی را پیش از انتشار رسمی گوشی‌هایشان امتحان کنند؛ از این رو ممکن است تفاوت‌های هنگفتی در نسخه‌های اولیه و نسخهٔ نهایی هر مدل مشاهده کنیم. موضوع دیگری هم که مطرح است، این است که ماه‌ها تا انتشار و عرضهٔ رسمی مدل P50 از سوی شرکت هوآوی باقی مانده‌است.

گفته می‌شد سری گوشی‌های P50 این شرکت در مارس ۲۰۲۱ (ماه میلادی که در آن هستیم) عرضه خواهند شد ولی مطمئناً شاهد چنین اتفاقی به این زودی نخواهیم بود و حداقل باید چند ماه دیگر صبر کنیم. از آنجایی هم که تحریم‌ها علیه شرکت هوآوی برداشته نشده، آن‌ها مجبورند تغییراتی در تاریخ انتشار و بازارهای هدف احتمالی‌شان اعمال کنند. هنوز تاریخ دقیقی برای عرضهٔ P50 به‌صورت جهانی اعلام نشده اما آخرین گزارش‌ها مبنی بر این هستند که این گوشی‌های پرچم‌دار جدید، تا ماه مه ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد.

سال گذشته پیش‌بینی می‌شد این شرکت برای سری P50 خود همانند سامسونگ و ال جی، از صفحه‌نمایش OLED استفاده کند اما با توجه به آخرین اخبار فاش‌شده، به‌نظر می‌رسد هوآوی چنین قصدی ندارند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید