گوگل سیاست جدیدی را در حذف حساب‌های غیرفعال دنبال خواهد کرد - تکفارس 
گوگل سیاست جدیدی را در حذف حساب‌های غیرفعال دنبال خواهد کرد - تکفارس 
گوگل سیاست جدیدی را در حذف حساب‌های غیرفعال دنبال خواهد کرد - تکفارس 

گوگل سیاست جدیدی را در حذف حساب‌های غیرفعال دنبال خواهد کرد

مهدی ملکی
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - 15:30
خدمات شرکت گوگل

گوگل به تازگی تغییرات جدیدی را حول خدمات خود نظیر جیمیل، داکس و فوتوز (Photos) اعمال کرده است. طی تلاش‌های اخیر این شرکت در جهت پاکسازی فضای غیرمصرفی، گوگل سیاست‌های خود را به‌گونه‌ای بروز کرده است که از این پس داده‌های کاربران در حساب‌هایی که بیش از دو سال غیرفعال بوده‌اند، حذف خواهند شد.

باید گفت که این موضوع در وب‌سایت کمک‌رسانی رسمی این شرکت ذکر شده است و مطمئناً عملی خواهد شد. طبق اعلام رسمی از تاریخ ۱۲ دی (۱ ژانویه ۲۰۲۱) و همزمان با آغاز سال نو میلادی، گوگل سیاست مذکور را در چندین سرویس محبوب خود در پیش خواهد گرفت؛ این موضوع به معنای آن است که شرکت یاشده در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی داده‌هایی را که در حساب‌های غیرفعال قرار دارند حذف خواهد کرد. حساب‌هایی که برای استفاده از سرویس‌هایی مانند درایو، داکس، شیتز (Sheets)، اسلایدز، جم‌بورد (Jamboard)، جیمیل، فوتوز، دراوینگز، فرمز و سایتز (Sites) استفاده می‌شوند و تمام داده‌های موجود در آن‌ها برای همیشه از بین خواهند رفت.

گوگل اینگونه توضیح می‌دهد که کاربران اگر احساس می‌کنند داده‌هایشان در خطر است، می‌توانند به وسیله اپلیکیشن یا مرورگر به استفاده از حسابشان بپردازند تا آن را فعال نگه دارند. البته باید توجه داشت که این سیاست برای کاربران گوگل وان، ورک‌اسپیس و انواع مشترکین جی‌سوت (GSuite) لحاظ نمی‌شود زیرا آن‌ها به استفاده از اشتراک و پلن‌های غیررایگان این شرکت می‌پردازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید