سامسونگ ممکن است شارژرهای ۳۰ واتی خود را جداگانه عرضه کند - تکفارس 
سامسونگ ممکن است شارژرهای ۳۰ واتی خود را جداگانه عرضه کند - تکفارس 
سامسونگ ممکن است شارژرهای ۳۰ واتی خود را جداگانه عرضه کند - تکفارس 

سامسونگ ممکن است شارژرهای ۳۰ واتی خود را جداگانه عرضه کند

مهدی ملکی
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - 22:00
سری گوشی‌های Samsung Galaxy S21

به تازگی یکی از فهرست‌بندی‌های نظارتی تایید کرده است که سامسونگ همراه با عرضه سری گلکسی S21، دیگر شارژر این گوشی‌ها را در جعبه آن‌ها قرار نخواهد داد؛ این موضوع احتمالاً از اپل الهام گرفته شده که مدتی است از ارائه شاٰرژر همراه با گوشی‌های خود، ممانعت می‌کند.

وب‌سایت MySmartPrice به تازگی این مورد را تایید کرده است. البته با وجود احتمال بالای رخ دادن این موضوع، ممکن است که سامسونگ در برخی از نقاط مانند فرانسه و برزیل، باز هم به ارائه شارژر ارائه دهد؛ با این وجود به نظر نمی‌رسد که این شرکت قصد حذف کردن کابل دوسر USB-C را داشته باشد.

امکان دارد که سامسونگ نیز همانند اپل، دلیل این اقدام را در راستای حفاظت از محیط‌زیست اعلام کند. با توجه به این موضوع ممکن خواهد بود که کاربران زیادی از اقدام شرکت یادشده ناراحت شوند؛ به خصوص پس از آنکه این غول فناوری کره‌ای، پیش از این اپل را به خاطر حذف لوازم‌جانبی از داخل جعبه گوشی‌ها سرزنش کرده بود.

البته تمام اقدامات اپل ضد و نقیض نیست و سامسونگ هم ممکن است که برخی از این موارد را در سیاست‌های خود در نظر بگیرد. برای مثال اپل همزمان با اعلام حذف شارژر از جعبه گوشی‌های آیفون، قیمت هندزفری‌های خود را کاهش داده و در یک عمل تلافی‌جویانه، آداپتور‌های ۱۸ واتی شرکتش را با شارژرهای قوی‌تر ۲۰واتی جایگزین کرده بود.

همچنین لازم به ذکر است در چند سطر پیش، اقدامات بعدی سامسونگ تنها در حیطه حدس و گمان بیان نشد زیرا گزارش شده که این شرکت در حال برنامه‌ریزی است تا همراه با عرضه سری گلکسی S21، شارژرهای ۳۰ واتی خود را هم به صورت جداگانه و البته با قیمتی کمتر از آداپتورهای ۲۵ واتی عرضه کند.

در اینجا بهتر است با یک یادآوری به مدل‌های پیشین پرچمداران سامسونگ اشاره کنیم؛ سری گلکسی S20 همراه با شارژرهای ۲۵ وات و آن هم درون جعبه عرضه شده بودند. با اینکه سری مذکور هم از فناوری شارژ سریع ۴۵ وات بهره می‌برد، اما شما برای استفاده از آن نیاز به خرید یک آداپتور جداگانه به قیمت ۴۹.۹۹ دلار دارید؛ موردی که احتمالاً در نسل جدید پرچمداران سامسونگ، حتی برای شارژر معمولی هم رخ خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید