مدیاتک تراشه پرچم‌دار ۵G خود را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ منتشر می‌کند - تکفارس 
مدیاتک تراشه پرچم‌دار ۵G خود را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ منتشر می‌کند - تکفارس 
مدیاتک تراشه پرچم‌دار ۵G خود را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ منتشر می‌کند - تکفارس 

مدیاتک تراشه پرچم‌دار ۵G خود را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ منتشر می‌کند

مجید مهرعلی
۲۰ آذر ۱۳۹۹ - 15:00
مدیاتک تراشه پرچم‌دار ۵G خود را در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ منتشر می‌کند - تکفارس 

با استناد به گزارشی از CTED به نقل از مدیر ارشد مدیاتک، جدیدترین تراشه پرچم‌دار ۵G این شرکت در سه‌ماهه اول سال آینده میلادی منتشر خواهد شد. این سازنده امیدوار است که این تراشه بتواند پیش از سال جدید چینی وارد بازار شود.

به‌تازگی کوالکوم تراشه پرچم‌دار ۵G خود یعنی اسنپ‌دراگون ۸۸۸ را منتشر کرد. از این جهت، گفته می‌شود که مدیاتک نیز محصولات جدید خود را به‌زودی منتشر خواهد کرد تا به‌صورت رسمی اولین جبهه جنگ در میدان تراشه‌های گوشی هوشمند ۲۰۲۱ شکل بگیرد.

تایوان مدیا (Taiwan media) به این نکته اشاره می‌کند که تراشه‌های متنوع ۵G مدیاتک که سال آینده منتشر می‌شوند احتمالاً با استفاده از پروسه‌های ۵ و ۶ نانو‌متری شرکت TSMC تولید خواهند شد.

به هر حال از آنجایی که پروسه پیشرفته تولید TSMC ظرفیت محدودی دارد، خصوصاً در زمینه پروسه ۵ نانومتری، تقریباً تمام ظرفیت تولید تا آینده نزدیک توسط اپل پذیره‌نویسی شده‌اند. از این طریق، زمانی که مدیاتک در آینده بتواند پشتیبانی پروسه ۵ نانومتری TSMC را به‌دست آورد، این اتفاق روی تأمین‌های تراشه‌هایی که بعدتر می‌آیند تأثیر خواهد گذاشت.

به گفته کارشناسان، انتظار می‌رود ضریب نفوذ جهانی گوشی‌های هوشمند ۵G به ۱۸% برسد و این شانس وجود دارد که در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب با افزایشی ۴۹ و ۶۰% روبه‌رو شود.

اخیراً مؤسسه تحقیقاتی IDC از خوش‌بینی خود نسبت به رشد بازار گوشی هوشمند در سه‌ماه چهارم ۲۰۲۰ خبر داده است. این مؤسسه به این نکته اشاره کرده است که تقاضا  روبه رشد برای گوشی‌های ۵G عامل محرک اصلی است. انتظار می‌رود صادرات کلی گوشی‌های هوشمند با ۲۴% افزایش به ۳۷۷٫۷ میلیون واحد برسد. احتمالاً این روند روبه رشد با ۴٫۴% افزایش نسبت به ۲۰۲۰ در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد داشت. اگرچه دنیا درگیر همه‌گیری است، بازیابی سریع زنجیره تأمین و مشوق‌هایی که از طریق سازندگان بزرگ و کانال‌های نسل پنجم شبکه ایجاد می‌شود به رشد دوباره بازار کمک خواهد کرد.

مؤسسه IDC نسل پنجم شبکه را محرک اصلی صنعت گوشی هوشمند می‌داد. انتظار می‌رود تا انتهای سال ۲۰۲۰ محصولات سازگار با نسل پنجم شبکه ۱۰% از صادرات کلی را به خود اختصاص دهند. این سهم می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ به ۲۹% برسد.

به هر حال، این شرکت تحقیقاتی عامل کلیدی برای رشد آینده مدل‌های ۵G را بیان می‌کند. این عامل کانال‌های قیمت نزدیک و یا برابر با مدل‌های ۴G است. انتظار می‌رود قیمت میانگین مدل‌های ۵G در سال ۲۰۲۰ برابر با ۶۱۱ دلار باشد. احتمالاً این میانگین تا سال ۲۰۲۴ به ۴۵۳ دلار کاهش یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید