بروزسان ‌iOS 14.2 باعث اختلال در عملکرد باتری آیفون می‌شود - تکفارس 
بروزسان ‌iOS 14.2 باعث اختلال در عملکرد باتری آیفون می‌شود - تکفارس 
بروزسان ‌iOS 14.2 باعث اختلال در عملکرد باتری آیفون می‌شود - تکفارس 

بروزسان ‌iOS 14.2 باعث اختلال در عملکرد باتری آیفون می‌شود

مهدی ملکی
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - 20:00
سیستم‌عامل اپل

به تازگی جزئیات جدیدی در رابطه با مشکل کاهش سریع شارژ دستگاه‌های آیفون گزارش شده است. کاربران این دستگاه‌ها تایید کرده‌اند که مشکلات مربوط به شارژ پس از نصب بروزرسان iOS 14.2 شروع شده است.

پیش از این برخی از کاربران گزارش کرده بودند که گوشی‌ها هوشمند آن‌ها، حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد از شارژ خود را در طول شب از دست می‌دهند. حال گزارش‌های دیگری هم منتشر شده‌اند که نشان می‌دهد دستگاه‌های آن‌ها ناگهان ۵۰ درصد از ظرفیت شارژ خود را تنها در طی ۳۰ دقیقه از دست می‌دهند. افزون بر موارد مذکور، این آیفون‌ها حتی با استفاده از شارژر‌های ضعیف، باز هم بسیار سریع شارژ می‌شوند و جدای از این ممکن است سطح شارژ دستگاه را دست نشان ندهند و یا روند پرسرعتی را در شارژ و خالی کردن آن پیش بگیرند.

در پایین گزارش یکی از کاربران را می‌بینید که به مشکلات پیش‌آمده آیفون خود پس از بروزرسان iOS 14.2 اشاره می‌کند:

آیفون SE 2020 من هر روز بدتر می‌شود. طی چند هفته گذشته، این دستگاه ۵ درصد از شارژ خود را در هر ۵ الی ۶ ساعت از دست داده است؛ مورد عجیب دیگر این است که هنگام شارژ به وسیله شارژر سریع، دستگاه بسیار داغ و همچنین ظرفیت باتری آن سریعاً پر می‌شود اما اکنون من از شارژر ۵ واتی استفاده می‌کنم(و هنوز هم این مشکل را دارم). این ایراد همزمان پس از نصب iOS 14.2 شروع شده است.

لازم به ذکر است که این مشکلات بیشتر در مدل‌های قدیمی آیفون نظیر XS، ۷، ۶s و همچنین SE رخ می‌دهد. به علاوه صاحبان مدل ۲۰۱۸ آیپاد پرو هم چنین نواقصی را گزارش کرده‌اند. انتظار می‌رود که اپل این مشکل را در نسخه ۱۴٫۳ iOS و iPadOS که به زودی عرضه می‌شود، رفع کند.

اگر شما هنوز آیفون یا آیپد خود را به نسخه ۱۴٫۲ بروزرسانی نکرده‌اید، بهتر است که فعلاً دست نگه‌دارید. همچنین برای اطلاع از آخرین اخبار این زمینه می‌توانید تکفارس را دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید