مؤسس هوآوی: سیاستمداران آمریکایی می‌خواهند ما را نابود کنند - تکفارس 
مؤسس هوآوی: سیاستمداران آمریکایی می‌خواهند ما را نابود کنند - تکفارس 
مؤسس هوآوی: سیاستمداران آمریکایی می‌خواهند ما را نابود کنند - تکفارس 

مؤسس هوآوی: سیاستمداران آمریکایی می‌خواهند ما را نابود کنند

مهدی ملکی
۹ آذر ۱۳۹۹ - 17:00
شرکت هواوی

اوایل این ماه، هوآوی مانع فروش گوشی‌های هوشنمد سری آنر به حدود ۳۰ کارگزاری شامل شرکت چاینا تلکام و برخی کسب و کار‌های دولتی شد. دلیل این موضوع، محدودیت‌های سفت و سختی محسوب می‌شود که ایالات‌متحده علیه هوآوی وضع کرده است.

این تحریم‌ها شرکت مذکور را از دسترسی به موسسه‌های آمریکایی نظیر بخش خدمات‌دهی گوشی‌های هوشمند گوگل نیز منع می‌سازد؛ بخشی که هوآوی دیگر به آن احتیاج ندارد زیرا تمام خدمات مورد نیاز آن را در اکوسیستم خود فراهم آورده است. این محدودیت‌ها همچنین مانع استفاده هوآوی از اپلیکیشن‌های اصلی گوگل همانند جیمیل،‌ یوتیوب، پلی‌استور و … در مدل‌هایی از گوشی‌های این شرکت شده است که به صورت جهانی عرضه می‌شوند.

یک سال پس از اینکه ایالات‌متحده در یک حرکت از پیش تعیین شده هوآوی را درون فهرستی موسوم به Entity List قرار داد، وزارت بازرگانی آمریکا با تدوین یک قانون از صادرات تراشه‌هایی که توسط فناوری این کشور ساخته شده بودند به این شرکت چینی جلوگیری کرد؛ قانونی که تنها به وسیله اجازه‌نامه معلق می‌شود. حال به تازگی وزارت بازگانی با اصلاح قانون مذکور، اجازه می‌دهد که هوآوی تنها تراشه‌هایی را دریافت کند که برای فناوری ۴G مناسب هستند. این موضوع باعث شده که روند رسیدن به نقطه مورد نظر شرکت در تولید محصولات تا حد زیادی کند شود.

آقای Ren Zhengfei مؤسس هوآوی اخیراً در یک پیام خطاب به کارکنان آنر که به زودی از این شرکت جدا می‌شوند، درخواست کرد که فراتر از انتظاری که صاحب جدید آن‌ها دارد، تلاش کنند. البته هوآوی هم اکنون نیز خودش را خیلی خوب به عنوان دومین کارخانه تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان معرفی کرده است. آقای Ren همچنین تاکید کرد فروش شرکت آنر جهت محافظت از شغل میلیون‌ها نفر از کارکنان آن، یک تصمیم واقعاً سخت بود.

خانم Flora Tang، تحلیلگر وب‌سایت کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research) این‌گونه اظهار نظر می‌کند که اگر شرکت آنر بتواند تولید محصولاتش را از سر بگیرد، شانس بالایی برای بقا دارد. همان‌طور که انتظار می‌رود، رقبای هوآوی در چین از تحریم‌های ایالات‌متحده نهایت استفاده را می‌برند و در حالی که این شرکت نمی‌تواند گوشی‌های جدیدی بسازد، آن‌ها تولید محصولات خود را به طرز چشمگیری بالا برده‌اند. هوآوی در سه‌ماه سوم سال ۲۰۲۰ تعداد ۵۱.۷ میلیون گوشی تولید کرده که در این بین ۲۶ درصد از آن‌ها متعلق به شرکت آنر است.

موسس هوآوی در پیام خود، علاوه بر موارد ذکر شده به تحریم‌های آمریکا هم اشاره کرد:

تدوین تحریم‌ها علیه هوآوی آن هم یکی پس از دیگری، در نهایت این را به ما می‌فهماند که برخی از سیاست‌مداران آمریکایی قصد ندارند که فقط ما را اصلاح کنند بلکه می‌خواهند ما را نابود سازند.

با این حال وقتی جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا قسم می‌خورد، ممکن است که ایالات‌متحده مواضع آرام‌تری را در قبال منافع چین در نظر بگیرد. مشاهده این وضعیت که مدیریت جدید چگونه دست به سرکوب هوآوی، محصولات آن و جاسوسی اطلاعات آمریکا می‌زند، جالب خواهد بود.

نظر شما دنبال‌کنندگان تکفارس در این مورد چیست؟ آیا هوآوی می‌تواند زیر فشار‌های آمریکا به پیشرفت خود ادامه دهد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید