صادرات پوشیدنی‌ها و هدفون‌ها در ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد - تکفارس 
صادرات پوشیدنی‌ها و هدفون‌ها در ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد - تکفارس 
صادرات پوشیدنی‌ها و هدفون‌ها در ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد - تکفارس 

صادرات پوشیدنی‌ها و هدفون‌ها در ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد

مجید مهرعلی
۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 20:30
صادرات پوشیدنی‌ها و هدفون‌ها در ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد - تکفارس 

مؤسسه تحقیقاتی کِنَلس (Canalys) که در زمینه تحلیل بازار فعالیت می‌کند، به‌تازگی پیش‌بینی خود را در رابطه با سرنوشت پوشیدنی‌ها و هدست‌های TWS در سال جدید میلادی منتشر کرده است. طبق این پیش‌بینی در سال ۲۰۲۱، صادرات این دستگاه‌ها ۲۰۰ میلیون واحد بیشتر شده و با رشدی ۱۲ درصدی به ۳۵۰ میلیون واحد می‌رسد.

فراگیری ویروس کرونا باعث شده است تا مشتریان تمرکز بیشتری روی لوازم جانبی، پوشیدنی‌های هوشمند و دستگاه‌های TWS داشته باشند. کنلس بر این باور است که دو دسته پوشیدنی‌ها و هدست‌های TWS مقاومت بیشتری نسبت به گوشی‌های هوشمند در برابر اثرات فراگیری کرونا خواهند داشت. افزون بر این، انتظار می‌رود صادرات این دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ رشدی ۳۲ درصدی را به ثبت برساند. در کنار بازار‌های بزرگ چین و آمریکای شمالی، رشد فروش لوازم جانبی هوشمند در آسیا اقیانوسیه و قاره اروپا بسیار قوی پیش‌بینی می‌شود.

کنلس به این نکته اشاره می‌کند که دستبندهای هوشمند و ایربادز‌ها (earbud) جزء محدود برندگان سال ۲۰۲۰ هستند. با استناد به یکی از تحلیلگران این مؤسسه با نام سینتیا چن (Cynthia Chen)، «فراگیری کرونا، چرخه تعویض گوشی‌های هوشمند را طولانی‌تر خواهد کرد. شرایط اقتصادی کنونی باعث خواهد شد تا مشتریان کمتر هزینه کنند و لوازم ارزان‌تری را در دوران افت اقتصاد خریداری کنند. توجه مشتریان در دوران کرونا به سلامتی و بهداشت به‌صورت چشمگیری افزایش یافته و موقعیت خوبی را برای دستگاه‌های پوشیدنی‌ فراهم آورده است. مشغولیت به فعالیت‌های داخل خانه مانند یادگیری و کار از راه دور و سرگرمی‌های خانگی در کنار فعالیت‌های ورزشی و تفریح در فضای باز نیز روند افزایشی دارد. این عوامل باعث شده است تا رشدی بیش از حد انتظار خصوصاً در بخش فروش هدفون‌های TWS شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ صورت پذیرد».

افزون بر این، کنلس بر این باور است که سازندگان باید سطح بالایی از هوشیاری را به خرج دهند تا از اثرات بعدی موج فراگیری روی گسترش اینترنت اشیا خود جلوگیری کنند. سینتیا چن می‌افزاید:

اگرچه انتظار می‌رود کاربران سخت‌تر هزینه کنند، تقاضای آنها برای دستگاه‌هایی با عملکرد بیشتر که تجربه کامل‌تری را فراهم کنند بیشتر خواهد شد. چالش پیش رو این است تا به‌روزرسانی‌های توسعه‌یافته به دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه آید و قابلیت‌های مفیدی در زمینه سرگرمی و سلامت برای کاربران به ارمغان آورده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید