صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ را سامسونگ و ال‌جی تأمین می‌کنند - تکفارس 
صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ را سامسونگ و ال‌جی تأمین می‌کنند - تکفارس 
صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ را سامسونگ و ال‌جی تأمین می‌کنند - تکفارس 

صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ را سامسونگ و ال‌جی تأمین می‌کنند

مجید مهرعلی
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - 14:30
صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ را سامسونگ و ال‌جی تأمین می‌کنند - تکفارس 

سه‌شنبه گذشته بالاخره اپل سری مورد انتظار آیفون ۱۲ را با قابلیت پشتیبانی از نسل پنجم شبکه رونمایی کرد. علاوه بر این، قرار است تمام مدل‌های محصول جدید از صفحه‌نمایش‌های اولد (OLED) بهره ببرند.

همان‌طور که می‌دانید اپل چهار مدل آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را معرفی کرده است. این دستگاه‌ها در اندازه‌های مختلف ۵٫۴، ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی پا به بازار خواهند گذاشت.

به خاطر استفاده از پنل‌های اولد در تمام مدل‌های آیفون ۱۲، صادرات سامسونگ و ال‌جی که سازنده این پنل‌ها هستند، افزایش یافته است.

شرکت ال‌جی وظیفه تأمین پنل‌های ۶٫۱ اینچی را بر عهده خواهد داشت، این پنل‌ها مخصوص آیفون ۱۲ و نسخه پرو هستند. از طرف دیگر، سامسونگ صفحه‌نمایش‌های ۵٫۴ و ۶٫۷ اینچی را می‌سازد و این قطعات در آیفون ۱۲ مینی و نسخه پرو مکس به‌کار گرفته می‌شوند.

انتظار می‌رود اپل تا پایان سال میلادی، ۷۰ میلیون از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۲ را تولید کند. با احتساب ده درصد به‌صورت رزرو، سامسونگ و ال‌جی چیزی حدود ۸۰ میلیون واحد از پنل‌های اولد را تهیه خواهند کرد.

در این بین سهم سامسونگ از تهیه صفحه‌نمایش‌ها بیشتر از ال‌جی است. در حالی که انتظار می‌رود ال‌جی ۲۰ میلیون قطعه تولید کند، میزان تولید سامسونگ از این صفحه‌نمایش‌ها حدود ۶۰ میلیون خواهد بود.

اعداد یادشده خبر از افزایش سفارش‌های ال‌جی می‌دهد، زیرا سال گذشته این شرکت تنها ۵ میلیون پنل اولد برای اپل تأمین کرده بود. از طرف دیگر میزان تولید سامسونگ از این پنل‌‌ها برای سازنده آیفون در ۲۰۱۹ برابر با ۵۰ میلیون قطعه بود.

شرکت چینی BOE سعی کرد تا تأمین‌کننده صفحه‌نمایش‌های اولد موردنیاز اپل باشد، اما نتوانست در اولین تلاش خود دل سازنده آیفون را به‌دست آورد. با این حال، گزارش‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه ممکن است شرکت BOE از اواخر سال میلادی و یا از سال جدید صفحه‌نمایش‌های موردنیاز اپل را تأمین کند.

باید به این نکته اشاره کرد که اپل اولین بار در سال ۲۰۱۷ از صفحه‌نمایش‌های اولد در آیفون X استفاده کرد. دو مدل پرو و پرو مکس آیفون ۱۱ نیز از این پنل‌ها بهره بردند. اما این بار قرار است هر چهار عضو جدید آیفون ۱۲ از این قطعات بهره‌مند شود و دیگر خبری از صفحه‌نمایش‌های ال‌سی‌دی نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید