اگزینوس ۱۰۰۰ می‌تواند از اسنپدراگون ۸۷۵ سریع‌تر باشد - تکفارس 
اگزینوس ۱۰۰۰ می‌تواند از اسنپدراگون ۸۷۵ سریع‌تر باشد - تکفارس 
اگزینوس ۱۰۰۰ می‌تواند از اسنپدراگون ۸۷۵ سریع‌تر باشد - تکفارس 

اگزینوس ۱۰۰۰ می‌تواند از اسنپدراگون ۸۷۵ سریع‌تر باشد

خشایار جهانی
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - 11:30
اگزینوس ۱۰۰۰ می‌تواند از اسنپدراگون ۸۷۵ سریع‌تر باشد - تکفارس 

در طی سال‌های اخیر پردازنده‌های اگزینوس سامسونگ همیشه عملکرد ضعیف‌تری نسبت به پردازنده‌های اسنپدراگون شرکت کوالکام داشته‌اند. حالا شاید سامسونگ بتواند با افزایش بهره‌وری پردازنده اگزینوس ۱۰۰۰ رقیبش یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ را کنار بزند. البته هنوز برای چنین انتظاری زود است زیرا اولین گوشی‌هایی که با پردازنده اگزینوس ۱۰۰۰ ساخته می‌شوند فوریه سال بعد خواهد بود.

اما این فرضیه از آن‌جایی منتشر شد که یک فروم کره‌ای گیک‌بنچی از گوشی گلکسی S21 سامسونگ، یکی با پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ و دیگری با پردازنده اگزینوس ۱۰۰۰ را نشان داد. همچنین در این میان گوشی شیائومی می ۱۱ با اسنپدراگون ۸۷۵ نیز حضور دارد.

بررسی بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای اگزینوس ۱۰۰۰ امتیاز ۱۳۰۲ و ۴۲۵۰ را کسب کرده است و اسنپدراگون ۸۷۵ امتیاز ۱۱۵۹ و ۴۰۹۰ را به‌دست آورده است. همچنین گوشی شیائومی می ۱۱ نیز به‌ترتیب امتیاز ۱۱۰۲ در بخش تک‌هسته‌ای و امتیاز ۴۱۱۳ را در بخش چندهسته‌ای به‌دست آورده است.

این منبع ذکر کرده است که در بخش تازه معرفی شده کورتکس-X1 معماری ARM مشکلاتی وجود داشته است و سامسونگ توانست با اورکلاک کردن پردازنده خود به این مهم دست یابد. البته باید خاطرنشان کرد که هردو پردازنده قرار است از معماری جدید ARM یعنی کورتکس-X1 بهره ببرند.

درهرصورت، احتمالا تا زمان عرضه این پردازنده‌ها در گوشی‌های جدید، مشکلات برطرف شده و امتیازات بالاتر خواهد رفت. بااین‌وجود، این اولین‌بار است که ما شاهد برتری اگزینوس بر اسنپدراگون حتی در مرحله قبل از تولید انبوه هستیم. از آن‌جایی که هردو پردازنده براساس فرایند ۵ نانومتری و توسط سامسونگ ساخته خواهد شد، دور از انتظار نیست که امتیاز این دو نزدیک به هم باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید