تسلا در حال کار روی سنسوری است که می‌تواند کودک رها شده در خودروی داغ را شناسایی کند - تکفارس 
تسلا در حال کار روی سنسوری است که می‌تواند کودک رها شده در خودروی داغ را شناسایی کند - تکفارس 
تسلا در حال کار روی سنسوری است که می‌تواند کودک رها شده در خودروی داغ را شناسایی کند - تکفارس 

تسلا در حال کار روی سنسوری است که می‌تواند کودک رها شده در خودروی داغ را شناسایی کند

محمد علی مشهدی جعفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - 23:59
تسلا در حال کار روی سنسوری است که می‌تواند کودک رها شده در خودروی داغ را شناسایی کند - تکفارس 

تسلا در حال کار روی یک سنسور تشخیص حرکت جدید است که می‌تواند کودکی که در یک خودروی داغ رها شده است را شناسایی کند. بر اساس گزارش رویترز، این شرکت به دنبال گرفتن تایید کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) برای عرضه‌ی این تکنولوژی به بازار است که از حسگرهای راداری ریز موج بدون مجوزی استفاده می‌کند که برای کار در سطوح توانی بالاتر از حد مجاز، تحت قوانین موجود، طراحی شده است.

درباره‌ی کاربردهای آن، تسلا گفته است که می‌‎تواند برای کاهش خطر گرمازدگی کودکان در خودرو، محافظت از سرنشینان خودرو از آسیب در اثر باز شدن کیسه‌ی هوا و یادآور بستن کمربند، و تقویت سیستم‌های ضدسرقت استفاده شود.

تسلا استفاده از تصویرسازی راداری را برای اندازه‌گیری سایز بدن مجسم می‌کند، بنابراین می‌تواند تفاوت بین بزرگسالان و کودکان را بگوید. تسلا توضیح می‌دهد که این می‌تواند به خودرو کمک کند که بازشدن کیسه‌ی هوا در تصادف را کارآمدتر از حسگرهای داخل صندلیِ بر اساس وزن، بهینه کند.

تسلا به داده‌های اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک جاده‌ها استناد می‌کند. این داده‌ها دریافته‌اند که بیش از ۵۰ کودک به دلیل گرمازدگی در خودرو در سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ فوت کردند که بیشترشان به این دلیل بوده که کسی فراموش کرده است که آن‌ها در خودرو هستند. FCC به دنبال نظرات عموم در رابطه با درخواست تسلا تا تاریخ ۲۱ سپتامبر است.

روشن نیست که چه زمانی چنین سنسورهایی می‌تواند در ماشین‌های تسلا به کار رود. یک سخنگوی این شرکت به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تسلا قبلا از سنسورهای خارجی و داخلی برای انواع اقدامات امنیتی در خودروهایش استفاده کرده است. حالت سگ، خودرو را در دمایی راحت برای دارندگانی که نیاز دارند حیوانات خانگی خود را چند دقیقه‌ای رها کنند، قرار می‌دهد. این قابلیت از نمایشگر بزرگی که در مرکز خودرو قرار دارد استفاده می‌کند تا برای رهگذران پیامی را نمایش دهد که شما به‌زودی باز خواهید گشت. از سوی دیگر حالت نگهبانی در اصل به خودرو اجازه می‌دهد که با استفاده از دوربین‌های خارجی خود بر حرکات مجاورش را نظارت کند و و تهدیدات بالقوه را شناسایی و از خود محافظت کند.

دیگر خودروسازان در سال‌های گذشته ارتقاهای فناوری را برای کمک به کاهش کودکان رها شده در خودروهای داغ معرفی کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸ نیسان سنسورهایی را در شاسی‌بلند Pathfinder خود گنجانده است تا زمانی که قبل از سفر در عقبی باز می‌شود را شناسایی کنند. اگر راننده از باز کردن در عقب بعد از اینکه ماشین پارک شد، غافل شود، بوقی به عنوان یادآور چند بار به صدا در می‌آید. به همین ترتیب GM یک ویژگی به نام یادآور صندلی عقب در مجموعه‌ای از خودروهای خود نصب کرده است که زنگی را به صدا در می‌آورد و یک پیام را در صفحه‌ی ابزار، نمایش می‌دهد تا به راننده‌ها یادآوری کند که پشت سر خود را چک کنند.

گنجاندن یک سنسور درون خودرو توسط تسلا قابل توجه است زیرا این شرکت در برابر تقاضا برای اضافه کردن یک سیستم نظارت بر راننده برای تکمیل قابلیت راننده‌ی خودکار، سیستم پیشرفته‌ی کمک به راننده تسلا، مقاومت کرده است. مهندسان تسلا می‌خواستند سیستم‌های قدرتمند نظارت بر راننده را اضافه کنند، اما طبق گزارش‌ها مدیران شرکت، از جمله ایلان ماسک، این ایده را به دلیل نگرانی از اینکه که ممکن است گزینه‌ها به اندازه‌ی کافی درست کار نکنند، گران باشد و اینکه ممکن است راننده‌ها از یک سیستمی که بیش حد غر می‌زند، اذیت شوند، رد کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید