نسخه iOS فیسبوک گیمینگ به واسطه سیاست‌های اپل بدون بازی‌های ویدئویی عرضه شد - تکفارس 
نسخه iOS فیسبوک گیمینگ به واسطه سیاست‌های اپل بدون بازی‌های ویدئویی عرضه شد - تکفارس 
نسخه iOS فیسبوک گیمینگ به واسطه سیاست‌های اپل بدون بازی‌های ویدئویی عرضه شد - تکفارس 

نسخه iOS فیسبوک گیمینگ به واسطه سیاست‌های اپل بدون بازی‌های ویدئویی عرضه شد

مهرداد میرشاهی
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - 23:03
نسخه iOS فیسبوک گیمینگ به واسطه سیاست‌های اپل بدون بازی‌های ویدئویی عرضه شد - تکفارس 

شرکت فیسبوک به تازگی اپلیکیشن جدید فیسبوک گیمینگ خود را روی دستگاه‌های iOS عرضه کرده است ولی این مهم یک مشکل اساسی دارد؛ خبری از بازی‌های موبایل برای این اپلیکیشن نیست.

به دنبال اخباری مبنی بر اینکه گوگل استادیا و پروژه xCloud مایکروسافت از فروش محتویات خود در App Store اپل به خاطر سیاست‌های قدیمی این شرکت منع شده‌اند، دلیل اصلی دیر عرضه شدن فیسبوک گیمینگ برای محصولات اپل نیز مشخص شده است.

اگرچه فیسبوک گیمینگ عمدتاً یک سرویس لایو استریم همانند توییچ و میکسر (که فعالیت آن متوقف شده است) محسوب می‌شود، اما بازی های کوچکی در این سرویس برای بازی کردن در دسترس کاربران قرار دارد. البته این موضوع برای کاربران اندروید صدق می‌کند و کاربران iOS از آن محروم هستند.

اپل ماه‌هاست که با ارسال نامه‌هایی به فیسبوک، خواهان حذف این بازی ها روی فیسبوک گیمینگ بود. در همین راستا، اخیراً مطلع شدیم که این بازی های کوچک از نسخه‌های آیفون و آیپد این اپلیکیشن حذف شده‌اند.

شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg)، مدیر اجرایی فیسبوک در این باره به وب‌سایت The Verge گفته است که:

متاسفانه، ما مجبور شدیم تا عملکرد تجربه بازی های کوچک را به خاطر دریافت تائیدیه اپل برای اپلیکیشن مستقل فیسبوک گیمینگ، به طور کامل حذف کنیم. این بدان معناست که کاربران iOS نسبت به کاربران اندروید [فیسبوک گیمینگ] تجربه محدودتری دارند.

ما همچنان روی ساخت اجتماع و بستری واحد برای بیش از ۳۸۰ میلیون فردی که هر ماه روی فیسبوک بازی می‌کنند، تمرکز کرده‌ایم. چه اپل اجازه دهد این کار در یک اپلیکیشن مستقل انجام شود و چه اجازه ندهد.

ممنوعیت ارائه انجام بازی های کوچک در اپلیکیشن iOS فیسبوک گیمینگ به واسطه دستورالعمل ۴٫۷ فروشگاه اپ استور است که این سرویس را با هدف ارائه امکان تجربه بازی های ویدئویی شناسایی کرده است. با این حال، فیسبوک برای شفاف‌سازی در این مورد تلاش بسیاری کرده که بی‌فایده بوده است چراکه تنها ۵ درصد از فعالیت کاربران با این اپلیکیشن به تجربه بازی های کوچک آن اختصاص دارد.

با این وجود، این موضوع نخستین باری نیست فیسبوک مجبور شده است بخش تجربه بازی های ویدئویی در سرویس‌های عرضه شده برای iOS را کم‌رنگ کند. بر اساس گفته‌های رئیس فیسبوک گیمینگ، یعنی ویوک شارما (Vivek Sharma)، اپل با اپلیکیشن‌های فیسبوک که حاوی بازی های کوچک است، مشکل دارد.

شما در این خصوص گفته است که:

ما حتی در اپلیکیشن اصلی فیسبوک و Messenger مجبور شده‌ایم تا سال‌ها بخش Instant Games در iOS را حذف کنیم. این دردی مشترک برای کل صنعت بازی های ویدئویی است که در نهایت به بازیکنان و توسعه دهندگان لطمه وارد می‌کند و به شدت برای نوآوری در موبایل نظیر کلود گیمینگ نیز ضرر دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید