ایر آیرودینامیک‌ترین خودروی شرکت لوسید خواهد بود - تکفارس 
ایر آیرودینامیک‌ترین خودروی شرکت لوسید خواهد بود - تکفارس 
ایر آیرودینامیک‌ترین خودروی شرکت لوسید خواهد بود - تکفارس 

ایر آیرودینامیک‌ترین خودروی شرکت لوسید خواهد بود

مجید مهرعلی
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - 10:30
ایر آیرودینامیک‌ترین خودروی شرکت لوسید خواهد بود - تکفارس 

ایر (Air) خودروی برقی و چهاردر شرکت لوسید (Lucid) نه تنها قصد دارد با مادل اس  (Model S) خودروی برقی شرکت تسلا وارد رقابت شود بلکه این توانایی را دارد که به‌راحتی هوا را بشکافد.

شرکت لوسید به‌تازگی اعلام کرده است که ایر در یک آزمایش، ضریب مقاومت (drag Coefficient) 0.21 را به ثبت رسانده است. این ضریت، میزان مقاومت یک شیء را در حرکت در یک محیط سیال می‌سنجد. در این مورد مشخص شد که ایر به‌آسانی در هوا سُر می‌خورد.

پیتر رالینسان (Peter Rawlinson) مدیر ارشد لوسید و سرپرست بخش فنی لوسید موتورز (Lucid Motors) این‌طور بیان می‌کند که در چند وقت اخیر تمرکز ویژه‌ای روی هوا پویش (آیرودینامیک) خودرو شده است تا بتوان برد مسافتی این وسیله برقی را افزایش داد. هرچه هوا پویش بهتر باشد، لوسید ایر نیاز کمتری به یک باتری بزرگ دارد تا بتواند عدد بزرگ‌تری را در برد مسافتی به ثبت برساند. این شرکت نوپا مدعی است که حتی در سرعت‌های بزرگراهی، ایر توانسته است مسافتی ۶۴۵ کیلومتری را بپیماید.

اگرچه تاکنون ما طراحی نهایی خودروی یادشده را مشاهده نکرده‌ایم، لوسید مدعی است که این طراحی شامل تعداد زیادی المان‌های کاربردی است تا بتواند هوا را از اطراف و روی خودرو به بهترین شکل ممکن عبور دهد. پشت قسمت جلوبندی خودرو، شرکت خبر از یک «سیستم مکش گردابی هوا» می‌دهد. این سیستم  هوای خنک را در سرتاسر یک رادیاتور با وردی‌های کوچک‌تر پخش می‌کند.

باید منتظر ماند و دید که چقدر از این ترفند‌های آیرودینامیکی به مدل‌های ارزان‌تر ارث می‌رسد. مدل دوربرد ایر قیمتی حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت، اما شرکت لوسید پیش‌تر به یک مدل ایر ۶۰ هزار دلاری نیز اشاره کرده بود که مربوط به پیش از مالیات‌های اعتباری فدرال می‌شود.

خودروی برقی چهاردر مذکور در تاریخ ۱۹ شهریور (September 9) برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد و خط تولید این محصول اواخر سال میلادی در یک کارخانه جدید در آریزونا شروع به کار خواهد کرد. سپس صاحبان خودرو می‌توانند وسیله نقلیه برقی خود را در اوایل ۲۰۲۱ تحویل بگیرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید