گوگل پیکسل ۴a از شبکه اتصال ۵G پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 
گوگل پیکسل ۴a از شبکه اتصال ۵G پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 
گوگل پیکسل ۴a از شبکه اتصال ۵G پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 

گوگل پیکسل ۴a از شبکه اتصال ۵G پشتیبانی نخواهد کرد

فاطمه آهنگریان
۱۱ تیر ۱۳۹۹ - 11:00
گوگل پیکسل ۴a از شبکه اتصال ۵G پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 

گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۴a به زودی رونمایی می‌شود که تاریخ ۲۳ تیرماه (۱۳ ژوئیه) به صورت آزمایشی تعیین شده است، بنابراین ما منتظر این رونمایی مطبوعاتی یا یک رویداد آنلاین I/O هستیم تا مشخصات این گوشی را منتشر کنیم؛ همانطوری که در پیش از این نیز شایعات زیادی از این میان‌رده اطلاعاتی داده بودند.

طراحی فاش شده به ما نشانه‌هایی از سری پیکسل ۴ به جای پیکسل ۳a می‌دهد و تنها رمز و راز بزرگ این طراحی این است که مجموعه دوربین چگونه کار خواهد کرد. بعد از اینکه پیکسل ۴a با شماره مدل G025A در FCC ظاهر شد، اکنون نسخه مشابهی در سایر نهادهای صدور گواهینامه، IMDA و BIS ظاهر شده است، MySmartPrice نیز رونمایی خیلی نزدیکی را به ما نشان می‌دهد.

آیا گوگل پیکسل ۴a یک دستگاه ۵G خواهد بود؟

همانطور که در لیست‌های زیر می‌بینید، تایید شده است که گوشی هوشمند پیکسل ۴a اتصال NFC را روی صفحه دارد و در ابتدای همین ماه به پایگاه داده ارسال شد.

گوگل پیکسل ۴a از شبکه اتصال ۵G پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 

در ارائه نسخه ۷٫۳ از برنامه Google Camera، کدهایی وجود داشت که به این گوشی مربوط می‌شد از جمله «خورشید ماهی»، «ماهی سرخ‌باله»، و «تمشک»؛ این کدها به مدل‌های پیکسل آینده اشاره کرد. همچنین تراشه‌هایی که در پیکسل‌های نسل ۲۰۲۰ گوگل قرار می‌گیرند نیز در این لیست قرار گرفتند. «خورشید ماهی» با اشاره به مدل پیکسل ۴a، در اطراف پلتفرم کم نظیر sm7150 یا اسنپدراگون ۷۳۰ ساخته شده است.

«ماهی سرخ‌باله»، و «تمشک» مبتنی بر sm7250 یا تراشه جدید میان‌رده اسنپدراگون ۷۶۵ خواهد بود که اولین بار کوالکام در مودم ۵G ساخته شده است، بنابراین دو مدل پیکسل ۵ که در حال حاضر جایگزین بسیار ارزان‌تر نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ هستند، دارای مودم ۵G هستند، در حالی که ۴a اینگونه نخواهد بود. این گوشی اکنون توسط لیست IMDA که دستگاه G025A را نشان می‌دهد، نشان داده شده که تنها این دستگاه دارای اتصال ۳G/4G خواهد بود.

مشخصات، قیمت و انتظاراتی که از گوگل پیکسل ۴a داریم

  • صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی فول‌اچ‌دی پلاس اولد با حفره پانچ
  • پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۷۳۰، اتصال ۴G LTE و NFC
  • رم ۶ گیگابایتی/ ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی
  • دو دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی
  • باتری ۳۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • شارژ ۱۸ وات
  • تاریخ رونمایی ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹ (۱۳ ژوئیه)
  • قیمت ۳۴۹ دلار تا ۳۹۹ دلار

طراحی پلاستیکی در واقع چیز جدیدی نسبت به تمام تلفن‌های شیشه‌ای سنگین است که اخیراً ما مجبور به استفاده از آن‌ها هستیم، اما چه چیز دیگری در زیر این پنل قرار دارد؟ خوب، شایعه شده است که این پنل از نمایشگر اولد ۵٫۸۱ اینچی با وضوح تصویر فول‌اچ‌دی پلاس و رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین، در مقایسه با مدل سال گذشته، در اندازه و رزولوشن صفحه نمایش کمی بهبود یافته است.

از آنجایی که این گوشی از تراشه میان‌رده اسنپدراگون ۷۳۰ کوالکام استفاده می‌کند، انتظار می‌رود که یک تراشه هشت‌هسته‌ای وجود داشته باشد، اما تنها با اتصال ۴G LTE همراه است. گوگل شرکتی نیست که روی رم و حافظه ذخیره‌سازی در تلفن‌های خود بسیار سخاوتمندانه عمل کند، بنابراین ما انتظار داریم بیشترین مدل حافظه رم ۴ گیگابایتی یا ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی یا ۱۲۶ گیگابایتی را در اختیار داشته باشیم. این گوشی هوشمند به باتری نسبتاً کوچک ۳۰۸۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است و امیداریم که با وجود شارژ سریع ۱۸ واتی این شایعات اشتباه از آب دربیاد.

دوربین اصلی پیکسل ۴a برای حفظ وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسلی، از سنسور تثبیت‌ کننده نوری و همچنین تثبیت کننده تصویر نرم‌افزار استفاده می‌کند. صفحه‌نمایش بزرگتر به معنای این است که  چیزی جز ناچ برای این دوربین وجود خواهد داشت و احتمالاً به شکل حفره پانچ دوربین جلو ظاهر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که دوربین سلفی یک لنز ۸ مگاپیکسلی را با میدان دید ۸۴ درجه یا همان واحد موجود در سلف پیکسل ۴a در اختیار شما قرار دهد.

از آنجا که این گوشی به احتمال زیاد در پردازنده اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده می‌کند، انتتظار فیلمبرداری با نرخ فریم را نداریم. پیکسل ۴a احتمالاً قصد دارد مشخصات ضبط ویدئویی از نسل قبلی خود یعنی پیکسل ۴، یعنی فیلم ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ تا ۱۲۰ فریم در ثانیه، فیلمبرداری با سرعت آهسته HD با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه و حداکثر فیلم ۴K را در ۳۰ FPS برای دوربین عقب یا ۱۰۸۰p با ضبط ۳۰ FPS در دوربین جلو خواهد داشت.

آخرین شایعه این است که رونمایی و انتشار پیکسل ۴a بیش از دو ماه از برنامه معمول، دوشنبه، ۲۳ تیرماه (۱۳ ژوئیه) اتفاق می‌افتد. منطقی به نظر می‌رسد زیرا هیچ کنفرانس توسعه‌دهنده I/O هنگامیکه گوگل پیکسل ۳a رونمایی شد، در ماه مه وجود نداشت. بنابراین این گوشی در اواسط تابستان ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید