قیمت پایه آیفون ۱۲ چقدر خواهد بود - تکفارس 
قیمت پایه آیفون ۱۲ چقدر خواهد بود - تکفارس 
قیمت پایه آیفون ۱۲ چقدر خواهد بود - تکفارس 

قیمت پایه آیفون ۱۲ چقدر خواهد بود

مجید مهرعلی
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - 09:30
قیمت پایه آیفون ۱۲ چقدر خواهد بود - تکفارس 

به گزارش سایت تامز گاید (Tom’s Guide) به نقل از دانیل ایوز تحلیلگر یک سایت چینی، آیفون ۱۲ بجای ۴ مدل، دارای ۵ مدل خواهد بود.

تا پیش‌ازاین، اکثر گزارش‌ها حاکی از آن بود که آیفون ۱۲ در چهار مدل عرضه می‌شود: یک مدل ۵.۴ اینچی سطح پایه، دو مدل ۶.۱ اینچی متفاوت و یک مدل ۶.۷ اینچی. مدل ۵.۴ قیمتی حدود ۶۴۹ دلار خواهد داشت که قیمت مناسب‌تری نسبت به آیفون ۱۱ ۶۹۹ دلاری سال پیش دارد. با توجه به شایعات، نسخه استاندار آیفون ۱۲ دارای تراشه A14 بایونیک (A14 Bionic)، قابلیت ۵G و نمایشگر اُولد (OLED) است.

کاهش قیمت گوشی جدید با وجود چندین ارتقای شاخص، خبر خوشحال‌کننده‌ای است، بااین‌حال هنوز هم این قیمت‌ها برای بسیاری از مشتریان سنگین است. علاوه بر این، مردمی که در کشور‌های بدون فناوری ۵G  زندگی می‌کنند علاقه‌ای به پرداخت هزینه اضافی برای نسل بعد شبکه سلولی ندارند. شاید همین دلیل باعث شده است که اپل مدل پنجمی هم برای آیفون ۱۲ در نظر بگیرد.

با استناد به گزارش دانیل ایوز، پنجمین مدل، تنها اتصال ۴G را پشتیبانی می‌کند. این مدل به اپل اجازه می‌دهد بازار کاربرانی که فعلا فناوری ۵G را نمی‌خواهند، هدف قرار دهد. با فرض صحت گزارش یادشده، مدل ۴G سطح پایین‌ترین مدل آیفون ۱۲ خواهد بود و این باعث خواهد شد که بهای پایه برای سری آیفون ۱۲ از قیمت کمتری آغاز شود.

اینکه تفاوت‌های مدل ۴G با مدل سطح پایه ۵G در چه زمینه‌هایی خواهد بود، هنوز مشخص نیست. هرچند عدم وجود فناوری ۵G، قیمت مدل ۴G آیفون ۱۲ را بسیار مناسب‌تر خواهد کرد.

ازلحاظی دیگر، اگر اپل از گوشه‌های کار بزند، می‌شود انتظار داشت که مدل ۴G یادشده در دسته‌بندی SE قرار گیرد. با فرض درست بودن این قضیه‌، این احتمال وجود دارد که مدل ۴G جدید همان آیفون SE Plus  باشد که برخی شایعات حاکی از وجود آن است.

البته که تا اینجا، گفته‌ها در حد گمانه‌زنی‌های ساده است و تا زمانی که اطلاعات بیشتری آشکار نشود، صحبت درباره جزئیات بیشتری از مدل ۴G یادشده کار دشواری است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید