آیفون SE پلاس با تراشه A15 اپل و قیمت ارزان در راه است - تکفارس 
آیفون SE پلاس با تراشه A15 اپل و قیمت ارزان در راه است - تکفارس 

آیفون SE پلاس با تراشه A15 اپل و قیمت ارزان در راه است

افشین نوری
۶ آذر ۱۴۰۰ - 11:27
آیفون SE پلاس

همانطور که می‌دانید اپل در سال‌های اخیر علاقه چندانی به معرفی گوشی‌های رده پایین نداشته است و اکثراً گوشی‌های رده بالا معرفی کرده است. اما ظاهراً این شرایط ممکن است تغییر کند.

براساس اطلاعاتی که از زنحیره تامین اپل به دست آمده است، این شرکت قصد دارد یک آیفون رده پایین به نام آیفون SE پلاس به بازار عرضه کند. اپل این کار را برای افزایش سهم بازار خود انجام خواهد داد.

مطالب مرتبط:

منابع مذکور ادعا کرده‌اند که آیفون SE پلاس دارای یک نماشکر حدودا ۵ اینچی از نوع LCD خواهد بود و از شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد. درباره مشخصات ظاهری و داخلی این گوشی هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست، اما اپل ممکن است در داخل آن از چیپست A15 بایونیک استفاده کند.

مینگ چی کو، تحلیلگر مطرح حوزه تکنولوژی نیز گفته است که نسل بعدی آیفون SE تغییرات ظاهری زیادی نخواهد داشت و ارتقاهای آن عمدتاً در بهش سخت‌افزار خواهد بود. البته منظور کو، به احتمال زیاد گوشی آیفون SE 3 است که در حال حاضر شایعات زیادی درباره آن وجود دارد و ممکن است همان آیفون SE پلاس باشد.

آیفون SE پلاس با گوشی‌های ارزان چینی رقابت خواهد کرد

در حال حاضر اکثر گوشی‌های آیفون قیمتی بالای ۱۰۰۰ دلار دارند که این قیمت برای اکثر مشتریان قابل‌پرداخت نیست. البته این شرکت گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند آیفون SE مدل ۲۰۲۰ و آیفون XR را هم در بازار دارد که به‌ترتیب ۴۰۰ و ۵۰۰ دلار قیمت‌شان است. بنابراین اپل در بخش‌های گوشی‌های رده پایین تقریباً هیچ محصولی برای عرضه ندارد و همین موضوع باعث شده تا این شرکت به فکر معرفی یک گوشی جدید ارزان‌قیمت بیفتد.

آیفون SE پلاس ظاهراً قرار است با گوشی‌های اقتصاداقتصادی شرکت‌هایی مانند شیائومی، اوپو و ویوو در بازارهای چین و هند رقابت کند. به گفته مینگ چی کو، آیفون SE 3 (یا شاید همان آیفون SE پلاس) مجهز به یک نمایشگر ۵.۵ تا ۶.۱ اینچی LCD خواهد بود و ظاهری شبیه به آیفون ۸ یا آیفون XR خواهد داشت. اپل همچنین ممکن است برای کاهش هزینه این گوشی آن را مجهز به دکمه تاچ آیدی کند.

در هر حال باید مناظر بمانیم و ببینیم آیا این گوشی توان رقابت با گوشی‌های اقتصادی سایر شرکت‌ها خواهد داشت یا نه.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید