امکان ارتباط همزمان ۴۹ شخص در مایکروسافت تیمز - تکفارس 
امکان ارتباط همزمان ۴۹ شخص در مایکروسافت تیمز - تکفارس 
امکان ارتباط همزمان ۴۹ شخص در مایکروسافت تیمز - تکفارس 

امکان ارتباط همزمان ۴۹ شخص در مایکروسافت تیمز

مجید مهرعلی
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - 08:30
امکان ارتباط همزمان ۴۹ شخص در مایکروسافت تیمز - تکفارس 

گروه توسعه مایکروسافت تیمز (Microsaft Teams) سخت در تلاش هستند تا تیمز شانه‌به‌شانه زوم (Zoom) حرکت کند. برای این کار آنها قصد دارند تعداد افرادی را که به‌طور همزمان در یک کنفرانس تصویری شرکت می‌کنند، افزایش دهند. ماه گذشته مایکروسافت اعلام کرد که تعداد افراد را به ۹ (پنجره ۳در۳) نفر افزایش خواهد داد و هدف بعدی، کار بروی یک پنجره ۷در۷ است.

حال مایکروسافت خبر می‌دهد که امکان استفاده همزمان ۴۹ نفری فراهم شده است و این قابلیت به‌زودی در همین ماه به‌صورت پیش‌نمایش برای کاربران تیمز در دسترس قرار خواهد گرفت. مشارکت ۴۹ نفری اشخاص در تیمز به‌صورت یک قابلیت کلی و اصلی برای پاییز برنامه‌ریزی شده است.

مایکروسافت همچنین قابلیت‌های جدید زیر را برای کاربران بخش آموزش تیمز معرفی کرده است:

  • در پاییز، آموزش‌دهندگان می‌توانند زنگ تفریح (Breahout Rooms) مجازی ایجاد کنند تا دانش‌آموزان بتوانند در قالب گروه‌های کوچک به گفتگو و همکاری بپردازند.
  • در نسخه آموزشی تیمز، دانش‌آموزان می‌توانند در طول کلاس درس دست بالا بیاورند (Raise Their Hands). آموزش‌دهندگان همچنین می‌توانند گزارش‌های مبصر (Attendance Reports) کلاس را دریافت و یا وضعیت کلاس (Class Insights) را مشاهده کنند. ویژگی وضعیت کلاس مجموعه‌ای از تحلیل‌های هوشمند داده‌های کلاس است که اطلاعاتی از میزان توجه دانش‌آموزان را نشان می‌دهد. این اطلاعات که شامل حضور در کلاس، میزان فعالیت و نمرات دانش‌آموزان است به‌ همراه ویژگی مشاهده مسیر رویداد در پاییز در دسترس قرار خواهد گرفت.
  • گزینه‌های جدید ایجاد یک ملاقات، امکان ایجاد ملاقات‌ بدون اجازه را از دانش‌آموزان می‌گیرد. این ویژگی به آموزش‌دهندگان اجازه می‌دهد که مشخص کنند که چه کسی بتواند یک ملاقات را پیشنهاد دهد. همچنین آموزش‌دهندگان می‌توانند با ایجاد یک سالن ملاقات (Meeting Lobby)، افراد شرکت‌کننده در آن ملاقات را به اشخاص مشخص‌شده محدود کنند.

افزوده شدن موارد فوق، مایکروسافت را در نزدیک شدن به سیاست‌های حریم خصوصی و امنیت یاری می‌کند. این نزدیکی شامل پشتیبانی از بیش از ۹۰ دستورالعمل و استاندارد‌های مؤسساتی می‌شود که دربردارنده حقوق آموزشی برای خانواده‌ها و فعالیت‌های حریم خصوصی برای حفظ امنیت دانش‌آموزان و کودکان است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید