به زودی ویژگی‌های جدیدی برای مایکروسافت اج منتشر خواهد شد - تکفارس 
به زودی ویژگی‌های جدیدی برای مایکروسافت اج منتشر خواهد شد - تکفارس 

به زودی ویژگی‌های جدیدی برای مایکروسافت اج منتشر خواهد شد

مهدی ملکی
۳ بهمن ۱۳۹۹ - 21:04
مایکروسافت اج

این ماه، اولین سالگرد مرورگر مبتنی بر کرومیوم «مایکروسافت اج» به شمار می‌آید. مایکروسافت به همین مناسبت تم‌های جدیدی را در دسترس قرار داده است که شما می‌توانید در وب‌سایت رسمی این غول فناوری، به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

با این حال مایکروسافت به تم‌های یاد شده بسنده نکرده است و برخی ویژگی‌های جدید را نیز برای کاربران مرورگر تازه‌نفس خود عرضه خواهد کرد. ما در ادامه نگاهی به این ویژگی‌های جدید خواهیم داشت. این قابلیت‌ها در اواخر ماه جاری میلادی برای تمام کاربران عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های جدید مرورگر مایکروسافت اج

  • نوار بالایی از این پس همیشه به طور عمومی برای جست‌وجو در دسترس خواهد بود.
  • ایمیل‌های دریافتی را مستقیماً از طریق یکی از زبانه‌های مرورگر مایکروسافت اج مشاهده کنید. به لطف کاشی‌های هوشمند جدید برای اوت لوک (Outlook) شما می‌توانید سه ایمیل دریافتی اخیر خود را مستقیماً مشاهده یا یک ایمیل و درخواست جلسه جدید را از طریق این اپلیکیشن راه‌اندازی کنید.
  • اکنون شما می‌توانید افزون بر سابقه و زبانه‌ها، موارد مورد علاقه، گذرواژه‌ها و حتی اطلاعات مربوط به فرم‌های پرشونده خودکار را با حساب خود همگام‌سازی کنید.
  • سیستم عامل مک OS اکنون اجازه می‌دهد که بین وب‌سایت دارای پروفایل کاری تغییر وضعیت دهید؛ بنابراین اکنون تعویض بین حالت کاربری و کاری بسیار آسان‌تر شده است.
  • شما متوجه تغییرات بسیاری در آیکون‌های مایکروسافت اج از جمله گوشه‌های گردتر و شمایل روان‌تر خواهید شد. آن‌ها با توجه به زبان طراحی خاصی دوباره ساخته شده‌اند تا هنگام بررسی فهرست‌ها و موارد دیگر، جلوه‌های بصری سازگارتری را مشاهده کنید.
  • مایکروسافت اج اکنون دارای «زبانه‌های به خواب‌رفته» است که اجازه می‌دهد سرعت مرور و کارایی با توجه به منابع حافظه مموری و پردازنده، افزایش قابل توجهی داشته باشد.
  • یک افزونه تولید گذرواژه جدید مهیا شده است تا به شما و خانواده‌تان کمک کند که هنگام گشت و گذار در اینترنت، تجربه ایمن‌تری را داشته باشید. مایکروسافت اج به واسطه تولیدکننده گذرواژه به طور خودکار یک گذرواژه ایمن را هنگام تغییر گذرواژه‌های کنونی یا ثبت نام در حساب یک وب‌سایت جدید، در اختیار شما قرار می‌دهد؛ همچنین این گذرواژه‌های جدید در فرم‌های پرشونده خودکار شما ذخیره می‌شوند تا مشکلی در استفاده و به یاد سپردن آن‌ها پیش نیاید.

مرورگر مایکروسافت اج

مدتی قبل نیز ویژگی‌های جدیدی برای این مرورگر منتشر شده بود. برای مثال در این زمینه می‌توان به همگام‌سازی زبانه‌ها و موارد مورد علاقه اشاره کرد. این مرورگر مدت‌ها رمزهای عبور و صفحات مورد علاقه را ذخیره می‌کرد و اجازه می‌داد که کاربران نشانی‌های مورد علاقه‌شان را از نسخه گوشی‌های هوشمند به رایانه‌های رومیزی ارسال کنند؛ با این حال کابران با فقدان ویژگی زبانه‌ها و همگام‌سازی تاریخچه رو‌به‌رو بودند که وجود آن در مرورگر اصلی کروم بسیار محبوب به شمار می‌آید. ما در ماه دسامبر شامل افزوده شدن این قابلیت‌ها به نسخه آزمایشی مرورگر مذکور بودیم که اکنون برای تمام کاربران عادی نیز در دسترس قرار گرفته است و پیش‌تر نیز اخبار آن را برای کاربران تکفارس منتشر کرده بودیم.

در ادامه باید گفت که اگر نگاهی ویژگی‌های جدید ذکر شده در این صفحه کرده باشید، متوجه اشاره به آیکون‌های جدید این مرورگر خواهید شد. در حقیقت این سیاست از ماه‌های گذشته در تمام محصولات و خدمات مایکروسافت در نظر گرفته شده است و بارها شاهد انتشار اخبار جدیدی در این زمینه بوده‌ایم. برای مثال، به تازگی درگاه رسمی مایکروسافت تایید کرده است که به‌روزرسانی جدیدی برای «مایکروسافت تیمز» عرضه خواهد شد که حالت تیره جدیدی را برای این اپلیکیشن در دسترس قرار خواهد داد.

این حالت تیره جدید قسمت‌های بیشتری از رابط کاربری را تحت پوشش قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که نسخه قدیمی دارای برخی نقاط خاص از جمله قسمت بالایی فهرست‌ها و پنل‌های کناری بود که در حالت تیره لحاظ نمی‌شدند. مایکروسافت همچنین مجموعه جدیدی از آیکون‌ها را برای نسخه کلاینت (اپلیکیشن) در دسترس قرار خواهد داد که جهت القای حس مدرن‌تری طراحی شده‌اند.

ویژگی‌های بهبودیافته مایکروسافت تیمز

  • گوشه‌ها بیش از پیش منحنی خواهند شد.
  • طراحی روان و به‌روز
  • افکت سایه جدید
  • آیکون‌های جدید با تاکید بر گوشه‌های منحنی
  • رنگ‌ها و جلوه‌های جدید

همان‌طور که قابل مشاهده می‌باشد، زبان طراحی جدید مایکروسافت به صورت جدی در نظر گرفته شده است و احتمالاً تغییر شکل کلی  اپلیکیشن‌ها و خدمات این شرکت‌، تا مدت‌ها طول بکشد. نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا مایکروسافت می‌توانید با ظاهر و امکانات جدید مرورگر اج، به محبوبیت سال‌ها نخست اینترنت اکسپلورر دست یابد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.