تولید ون الکتریکی ۱۲ نفره توسط تسلا - تکفارس 
تولید ون الکتریکی ۱۲ نفره توسط تسلا - تکفارس 
تولید ون الکتریکی ۱۲ نفره توسط تسلا - تکفارس 

تولید ون الکتریکی ۱۲ نفره توسط تسلا

فرزاد اسرافیلی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 22:00
تولید ون الکتریکی ۱۲ نفره توسط تسلا - تکفارس 

به گزارش روزنامه Mercury News، ون الکتریکی ۱۲ نفره تسلا قرار است به عنوان بخشی از پیشنهاد جدیدی باشد که مورد موافقت مسئولان شهر سن برناردینو ایالات کالفرنیا قرار گرفته است. آژانس حمل و نقل محلی به منظور ارائه پیشنهادی برای شرکت Boring ایلان ماسک جهت ایجاد تونل جدید با سرعت بالا با این نوع خودرو موافقت کرده‌اند.

این تونل پیشنهادی، شهر رانچو کوکامونگا را به فرودگاه بین المللی انتاریو وصل می‌کند. کورت هاگمن، سرپرست شهر سن برناردینو پس از رای گیری به خبرنگاران اعلام کرد که در ابتدا هدف از این پیشنهاد استفاده از وسایل نقلیه معمولی تسلا در تونل‌ها بود، اما وی سپس افزود که هر دو شرکت ماسک مشغول کار بر روی ون بزرگ هستند که بتواند ۱۲ نفر به همراه چمدان‌های آن‌ها را در خود جای دهند و با سرعت ۱۲۷ مایل بر ساعت کار کند.

این وسیله نقلیه بزرگ ۱۲ نفره می‌تواند وسیله نقلیه شرکت Boring مبتنی بر Tesla Model 3 باشد. البته به نظر می‌رسد بر اساس توضیحاتی که تا حالا منتشر شده است، ظاهرا این ون متفاوت خواهد بود. تسلا و شرکت  Boring هیچ یک در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

تونل پیشنهادی در ۲٫۸ مایل و ۱۰۵۰ سانتی متر زیر زمین خواهد بود. با حرکت ون با سرعت ۱۲۷ مایل در ساعت، رفت و آمد به فرودگاه ۹۰ ثانیه تا ۲ دقیقه طول می‌کشد. مقامات این شهرستان قیمت نهایی این پروژه را حدود ۶۰ میلیون دلار برآورد کرده است که نسبت به سیستم راه آهن سبک جدید پیشنهادی بسیار ارزان است. مقامات ارقام یک میلیارد تا ۱٫۵ میلیارد دلاری برای سیستم ریلی سبک را تخمین زده‌اند.

اگر شرکت Boring این قرارداد را امضا کند، به سومین دستاورد قابل توجه خود دست می‌یابد. این شرکت سخت در تلاش است تا برای اتصال مرکز همایش‌های لاس وگاس به سالن غربی تازه توسعه یافته تونل را به اتمام برساند. این شرکت پیش از این نیز در پروژه مربوط به فرودگاه بین المللی O’Hare در شیکاگو مشارکت و سودآوری داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید