گلیچ کارکنان اضافی را برای کاهش هزینه‌ اخراج می‌کند - تکفارس 
گلیچ کارکنان اضافی را برای کاهش هزینه‌ اخراج می‌کند - تکفارس 
گلیچ کارکنان اضافی را برای کاهش هزینه‌ اخراج می‌کند - تکفارس 

گلیچ کارکنان اضافی را برای کاهش هزینه‌ اخراج می‌کند

فاطمه آهنگریان
۳ خرداد ۱۳۹۹ - 19:00
گلیچ کارکنان اضافی را برای کاهش هزینه‌ اخراج می‌کند - تکفارس 

شرکت گلیچ اخیرا برای کاهش هزینه‌ها و اطمینان از سلامتی کارکنان، تعداد قابل توجهی از کارکنان خود را اخراج کرده است. به‌تازگی این شرکت اعلام کرده است که به دلیل شرایط بازار مجبور به کاهش هزینه‌های عملیاتی شده است.

دو کارمند سابق این شرکت ادعا کرده‌اند که دست کم ۱۸ نفر تاکنون اخراج شده‌اند. این منابع گفته‌اند که قبل از اخراج این کارکنان، تعداد کارکنان به ۵۰ نفر می‌رسید. گلیچ نیز از اظهار نظر در مورد اینکه چند نفر از کارکنان تاکنون اخراج شده‌اند، خودداری کرده است. قرار است گلیچ برای این کارکنان، حقوق دوره بیکاری، بیمه درمانی و پشتیبانی در یافتن اشتغال جدید، ارائه دهد.

مدیرعامل گلیچ، آنیل داش (Anil Dash) اخیرا توییتی زده است که این اخراج‌ها نتیجه قرارگیری یک شرکت کوچک در یک فضای رقابتی شدید در اقتصاد سخت است:

ما این هفته در گلیچ چندین نفر را اخراج کردیم. این همان چیزی است که شما انتظار دارید؛ ما یک شرکت کوچک در یک فضای رقابتی شدید و در یک اقتصاد سخت هستیم. اما این افراد خوب، کارهای بسیار ارزشمندی نیز انجام داده‌اند که تمام تیم و جامعه ما از آن‌ها سپاسگزار هستند.

گلیچ یک پلتفرم برنامه‌نویسی است که در سال ۲۰۱۷ که در آن زمان به عنوان نرم‌افزار Fog Creek شناخته می‌شد، راه‌اندازی شد. این پلتفرم دارای ظاهری عجیب است و همچنین استفاده از آن نیز آسان است. هر شخص برای ورود به سیستم، کد شخص دیگری را باید ترکیب کند و سپس برنامه کوچکی را اجرا کند تا روی سرورهای گلیچ اجرا شود.

هرچند این سرویس تقریبا در سه سال گذشته کاملا رایگان بوده است، حدودا یک ماه پیش، گلیچ یک سرویس اشتراک را راه‌اندازی کرده است و به کاربران امکان پرداخت ۱۰ دلار در ماه برای استفاده از قابلیت‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد. براساس منابع، شروع این سرویس به آرامی و متئاثرکننده بود.

در اسفندماه، کارکنان گلیچ رای دادند که اتحادیه‌ای را تحت عنوان کارگران ارتباطات آمریکا تشکیل دهند، تا آن را به یکی از اولین شرکت‌های فناوری برای سازماندهی تبدیل کنند. در نتیجه گلیچ موافقت کرد که داوطلبانه این اتحادیه را به رسمیت بشناسد، اما اتحادیه هنوز در مورد قرارداد با این شرکت مذاکره نکرده بود. سایت خبری Verge نیز برای اظهار نظر به اتحادیه مراجعه کرده بود.

گلیچ در سال ۲۰۱۸، ۳۰ میلیون دلار بودجه جمع‌آوری کرده است. این شرکت گفته است که این بودجه به شرکت اجازه می‌دهد تا نوعی از پلتفرم را متناسب با چشم‌انداز بلند پروازانه خود ارائه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید