برخی از کارکنان فیسبوک از اواسط تیرماه به دفاتر خود باز خواهند گشت - تکفارس 
برخی از کارکنان فیسبوک از اواسط تیرماه به دفاتر خود باز خواهند گشت - تکفارس 
برخی از کارکنان فیسبوک از اواسط تیرماه به دفاتر خود باز خواهند گشت - تکفارس 

برخی از کارکنان فیسبوک از اواسط تیرماه به دفاتر خود باز خواهند گشت

فاطمه آهنگریان
۱ خرداد ۱۳۹۹ - 23:59
برخی از کارکنان فیسبوک از اواسط تیرماه به دفاتر خود باز خواهند گشت - تکفارس 

شرکت فیسبوک قصد دارد تا از تاریخ ۱۶ تیرماه (ششم ماه ژوئیه)، روند بازگشایی دفاتر خود در سراسر جهان را با رعایت اقدامات شدید حفاظتی و امنیتی آغاز کند. این تصمیم، بخشی از برنامه چند مرحله‌ای فیسبوک برای از سرگیری تعاملات و ارتباط‌‌های چهره به چهره کارکنان این شرکت محسوب ‌می‌شود که این ارتباط‌‌ها برای مدیریت مراکز اطلاعاتی و همچنین توسعه سخت‌افزارهایی هم‌چون دستگاه چت ویدیویی Portal و هدست واقعیت مجازی اکیولس ضروری است.

طبق گزارش بلومبرگ، شرکت فیسبوک قصد دارد تا ۲۵ درصد از ظرفیت فعالیت خود را از تاریخ یادشده آغاز کند؛ این بدین معنی است که یک چهارم از کارکنان این شرکت به محل کار خود باز خواهند گشت و ‌می‌توانند فعالیت‌‌های خود را از سر بگیرند. اما تما‌می ‌کارکنان آن می‌بایست در حین کار، حتما از ماسک صورت استفاده کنند و دمای بدن آن‌‌ها نیز به منظور شناسایی علائم ابتلا به ویروس کرونا، به طور مداوم چک ‌می‌شود.

طبق این گزارش‌ها، تاریخ اعلام شده برای بازگشایی دفاتر فیسبوک در آمریکا و اروپاست و احتمالا دفاتر این شرکت در کشورهایی آسیایی، زودتر از این‌‌ها شروع به‌ کار خواهند کرد. البته بازگشایی دفاتر شرکت فیسبوک، ناقض تصمیم این شرکت مبنی بر اجازه دادن به کارمندان خود برای دورکاری تا پایان سال ۲۰۲۰ نخواهد بود.

این شرکت در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که بخش زیادی از کارکنانی که حضور فیزیکی آن‌‌ها در محل کار، ضرورتی ندارد و ‌می‌توانند وظایف محوله را از راه دور و در خانه نیز انجام دهند، همچنین ‌می‌توانند تا پایان سال همین روال را ادامه دهند.

کمپانی فیسبوک یکی از چندین شرکت بزرگ در دنیای فناوری است که در طی هفته‌‌های اخیر و دوران همه‌گیری گسترده ویروس کرونا، امکان دورکاری را برای کاربران خود فراهم کرده است. این شامل کارکنان بخش اتوبوس‌رانی، کافه و کارمندان غذاخوری، پرسنل‌های امنیتی و سایر اعضای این شبکه اجتماعی است که دفاتر و عملکردهای روزمره آن بخش‌ها را حفظ و نظارت می‌کنند. فیسبوک در تمام مدت این همه‌گیری به کارکنان خود حقوق می‌داده است، اما اکنون برخی از افراد ملزم شده‌اند که دوباره به سر کار خود برگردند.

طبق گفته‌های بلومبرگ، فیسبوک به دنبال چگونگی اجرای دستورالعمل‌های دورکاری اجتماعی در بخش اتوبوس‌های شاتل خود است. همچنین مشخص نیست که چگونه این شرکت امکانات ناهار‌خوری خود را اجرا خواهد کرد، احتمالا فیسبوک وعده غذایی بوفه را به کارکنانش داده است.

فیسبوک تنها یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری است که کار از راه دور را با اجرای طرحی برای بازگشایی دوباره کارکنان به دفاتر تطبیق می‌دهد. در این میان، شرکت گوگل نیز اعلام کرده است که کارمندان این شرکت ‌می‌توانند تا پایان سال جاری میلادی، دورکاری کنند. این شرکت قصد دارد تا فعالیت دفاتر خود را از فصل تابستان آغاز کند.

ساندار پیچای (Sundar Pichai) مدیر اجرایی شرکت گوگل، به‌تازگی برنامه‌هایش را با جزئیات بیشتری در مصاحبه با The Verge بیان کرده است:

ما فکر می‌کنیم که اکثر کارکنان قرار است تا پایان سال از خانه کار کنند. اگر مسائل به سمت بهتری پیش برود، ما با آن شرایط سازگار خواهیم شد. ما می‌خواهیم انعطاف‌پذیر باشیم و سعی داریم تا چیزهایی که در این مسئله تاثیر دارند یا ندارند را بیابیم.

هیچ‌کدام از شرکت‌های آمازون و مایکروسافت تاکنون تاریخ بازگشایی مشخصی برای کارمندان خود به دفاتر واقع در سیاتل، واشنگتن را اعلام نکرده‌اند، اما هر دو شرکت کار از خانه را تا اواسط مهرماه (ماه اکتبر ۲۰۲۰) تمدید کرده‌اند. شرکت اپل نیز قصد دارد در تابستان امسال با کمبود ظرفیت و بسیاری از همان اقدامات احتیاطی مانند فیسبوک و گوگل، دفاتر خود را بازگشایی کند. سازنده آیفون همچنین به آرامی در حال بازگشایی شبکه خرده‌فروشی خود است، ابتدا از فروشگاه‌های خارج از کشور شروع می‌کند و سرانجام با بازگشایی بیشتر فروشگاه‌های خرده‌فروشی آمریکا در اوایل ماه جاری به اوج خود می‌رسد.

هر دو شرکت اسکوار (Square) و توییتر دو رویکرد مهمی را در پیش گرفته‌اند؛ هر دو این شرکت‌ها توسط مدیر‌عامل شرکت، جک دورسی (Jack Dorsey)، اداره می‌شوند. او پیش‌تر گفته بود که کارکنان شرکت‌های وی اجازه دارند در صورت تمایل، به طور دائم از خانه کار کنند. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که دورسی قصد دارد با فضاهای اداری گران‌قیمت شرکت‌هایش چه کند؛ دفتر مرکزی شرکت توییتر سال‌هاست که سمبل بخش میانی بازار در مرکز شهر سان‌فرانسیسکو است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید