ابتلای گربه‌سانان در باغ وحشی در نیویورک به کرونا - تکفارس 
ابتلای گربه‌سانان در باغ وحشی در نیویورک به کرونا - تکفارس 
ابتلای گربه‌سانان در باغ وحشی در نیویورک به کرونا - تکفارس 

ابتلای گربه‌سانان در باغ وحشی در نیویورک به کرونا

فاطمه آهنگریان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 19:29
ابتلای گربه‌سانان در باغ وحشی در نیویورک به کرونا - تکفارس 

به‌ تازگی، انجمن حفاظت از حیات وحش اعلام کرده است که تست کرونای چهار ببر و سه شیر در باغ وحش برانکس در نیویورک سیتی مثبت بوده است. آزمایش کرونای یک ببر مالایی که نادیا نام‌گذاری شده است نیز در همین باغ وحش مثبت اعلام شده بود و نمونه برداری از چند ببر و شیر دیگر نیز نشان داد علائم بیماری در آن‌ها هم وجود دارد.
پس از اینکه انجمن نشنال جئوگرافیک تحقیقاتی روی وضعیت سلامتی حیوانات انجام داد، مشخص شد تست کرونای گربه‌سانان مثبت بوده است. انجمن حفاظت از حیات وحش پیش از این گفته بود که شش گربه دیگر نیز در پنجم ماه آوریل، علائم بیماری را نشان داده‌اند و موارد احتمالی نیز از طریق نمونه‌گیری مدفوع تایید شده است. به گفته این انجمن، ببر دیگری که علائم بیماری را نشان نمی‌داده است نیز به کرونا مبتلا شده است.

به گفته مقامات باغ وحش برانکس، این گربه‌سانان به علت تماس با یکی از کارکنان باغ وحش که مبتلا به کرونا بوده و نشانه‌ای از خود بروز نمی‌داده است، به این بیماری مبتلا شده‌اند. او همچنین افزود که هر هشت گربه بهتر شده‌اند، خوب غذا می‌خورند، و سرفه آن‌ها نیز بسیار کاهش یافته است. هیچ گربه‌سان دیگری در این باغ وحش علائمی از بیماری نشان نداده است.

ویروس کرونا توانایی بسیار کمی در مبتلا کردن گونه‌هایی غیر از انسان دارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، آزمایش کرونای دو گربه در شهر نیویورک را مثبت اعلام کرده است. این موارد، اولین ابتلای حیوانات خانگی در آمریکا است. هیچ دلیلی برای نگرانی انتشار ویروس کرونا توسط حیوانات خانگی وجود ندارد؛ این حیوانات تنها وقتی که در تماس با بیمار کرونایی قرار داشته باشند، مبتلا به این ویروس می‌شوند.
کارشناسان هم اکنون در حال انجام تحقیقاتی روی این ویروس هستند که چطور ممکن است روی حیوانات نیز بتواند تاثیر بگذارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها گفته است:

مقامات بهداشت، هم چنان در حال انجام آزمایشاتی روی کووید-۱۹ هستند و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حیوانات خانگی نقشی در گسترش ویروس در ایالات متحده دارند، وجود ندارد. بنابراین، هیچ توجیهی درباره اقداماتی که در برابر حیوانات خانگی انجام شده است، وجود ندارد. این امر باعث به خطر انداختن آسایش آن‌ها می‌شود. مطالعات بیشتری نیاز است تا درک کنیم که چطور حیوانات مخصوصا حیوانات خانگی ممکن است به این ویروس مبتلا شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید