ایلان ماسک در حال تهیه‌ی ۱۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی است - تکفارس 
ایلان ماسک در حال تهیه‌ی ۱۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی است - تکفارس 
ایلان ماسک در حال تهیه‌ی ۱۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی است - تکفارس 

ایلان ماسک در حال تهیه‌ی ۱۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی است

حامد ترابی
۴ فروردین ۱۳۹۹ - 12:09
ایلان ماسک در حال تهیه‌ی ۱۰۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی است - تکفارس 

به‌طور جالبی شرکت‌های اتومبیل سازی پا به پای تولیدکننده‌های بزرگ صنعت پزشکی در حال ساخت دستگاه‌های ونتیلاتور (دستگاه‌های تنفس مصنوعی) با استفاده از سیستم تهویه و گرمایشی هستند؛ سیستمی که قبلا در خودرو‌های پرمصرف و در موتورها، لوله‌گذاری و سیستم‌های کنترل استفاده می‌شد.

از این رو و با توجه به وقفه ایجاد شده بین عرضه و تقاضای این دستگاه‌ها، از شرکت‌هایی مانند تسلا و فورد برای تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی درخواست همکاری شده است. تخمین زده می‌شود که در ایالات متحده آمریکا چیزی حدود ۱۰۰۰۰۰ دستگاه ونتیلاتور وجود داشته باشد و بیش از ۳ میلیون نفر به‌طور جدی توسط ویروس کرونا بیمار شوند.

ایلان ماسک (Elon Musk) متهم به دست کم گرفتن این بیماری همه‌گیر است، چرا که وی گفته بود:

کرونا بدتر از بیماری همه‌گیر آنفلوآنزای فصلی نیست که به‌خاطر آن ده‌ها هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ ترس از ویروس کرونا بی‌معنی است.

اما این نابغه عرصه تکنولوژی که شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس (Space X) را داوطلب تولید دستگاه‌های ونتیلاتور و ماسک برای کارکنان بخش درمانی کرده، بیان کرد که آماده است ۲۵۰،۰۰۰ ماسک N95 را از فردا و ۱۰۰۰ دستگاه تنفسی از هفته‌ی آینده به بیمارستان‌ها تحویل بدهد. وی سه روز پیش به این موضوع واکنش نشان داد:

تسلا اتومبیل‌هایی با سیستم‌های پیشرفته hvac می‌سازد. اسپیس ایکس موفق به ساخت فضاپیما با سیستم‌های پشتیبانی از حیات شده است. ساخت دستگاه تنفس مصنوعی دشوار نیست، اما توان تولید فوری آن وجود ندارد. الان از کدام بیمارستان‌ها (که با این کمبودها مواجه‌اند) صحبت می‌کنید؟

با وجود اینکه عادی‌سازی اوضاع در چین تنها به کمک یک سری تمهیدات و قوانین سخت‌گیرانه صورت گرفته، مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس با استناد به بازگشت وضعیت عادی در چین، هنوز عقیده دارد که تهدید کرونا اغراق‌آمیز است. این در حالی است که اقدامات انجام شده در چین هنوز در غرب بهطور کامل اجرایی نشده است. همچنین او تایید کرد که در حال حاضر روی این دستگاه‌ها کار می‌کنند:

بله، ما در حال کار بر روی دستگاه‌های تنفس مصنوعی هستیم، حتی اگر به نظرم برسد که نیازی به آن‌ها نباشد.

درنهایت باید منتظر بمانیم تا متوجه شویم، دید ایلان ماسک در آینده چه تغییری می‌کند. اما تلاش‌های او برای کمک و جلوگیری از شیوع ویروس می‌تواند پیامدهای بهتر یا بدتری داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید